Ga naar inhoud

3d studio max naar flash


Aanbevolen berichten

Vooralsnog.. alleen middels een 3d programma genaamd Swift3d of Vecta3D http://www.swift3d.com http://www.vecta3d.com Er zijn zeker beperkingen. Geen textures, geen volledige lightning/ effecten en beperkingen op het aantal polygonen. Ook wordt bij ingewikkelde modellen wordt de kans op een succesvolle conversie kleiner. Sowieso moet je toch vaak de boel een beetje bijwerken. Dit gezegd hebbende zijn het mooie programma's waar je prima hele goede dingen mee kan doen en bijvoorbeeld zeer inventiefe menu's mee kan maken (bekijk de voorbeelden zou ik zeggen). Ikzelf prefereer swift3d, maar er zijn evenveel aanhangers van vecta. In swift3d heb je ook nog een eigen interface, waarin je zelf eenvoudige objecten en text kunt maken, inclusief een inengine lightning renderer. Swift3d importeert een .3ds bestand en zet het over naar een .swf, die je kunt importeren in flash. Voor de toekomst hebben de makers van 3d studio max wat leuks in petto, genaamd plasma, wat ook erg gestoeld is op 3d studio max. http://www.discreet.com/products/plasma/ [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-17 19:16 ]
Link naar reactie
De plug-in versie werkt helemaal niet beter en is nog eens een stuk duurder ook. ipv renderen in swift3d gebruik je de plug-in om te renderen binnen 3d studio max, maar de handeling en het resultaat is hetzelfde. Overigens is swift3d 2 intussen uit. Daar heb ik nog geen ervaring mee, maar ik zie dat er in ieder geval meer polygonen kunnen worden gebruikt en dat de renderengine ook sneller is geworden. [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-18 09:57 ]
Link naar reactie
Je kan er meer mee dan de plug-in, in zoverre dat je een beetje kunt modellen. Maar ja, daar heb je in max zelf natuurlijk 3d studio max voor. Verder weet ik niet hoe en of je de lichtbronnen met de plug-in kan instellen. Ik kan me van de paar keer dat ik met de plug-in heb gewerkt daar niet echt veel van herinneren. De prestaties zijn in ieder geval hetzelfe. Maar het voornaamste voordeel is dat het zoveel goedkoper is... de standalone. Zelfs als je over 3dmax als modelprogramma beschikt, kun je mijn inziens nog steeds beter de standalone gebruiken, alleen al om de prijs.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...