anoniem Geplaatst: 17 april 2002 Delen Geplaatst: 17 april 2002 Hoe kan ik beste 3d max v.3.1 bestanden naar flash halen. En wat zijn de mogelijkheden. Kun je alles wat je in 3d max laat animeren omzetten naar flash of zijn er (vele) beperkingen. Leon Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2002 dat zou ik ook wel eens willen weten ja... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2002 ask eazy. Die weet er denk ik wel alles van... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2002 Vooralsnog.. alleen middels een 3d programma genaamd Swift3d of Vecta3D http://www.swift3d.com http://www.vecta3d.com Er zijn zeker beperkingen. Geen textures, geen volledige lightning/ effecten en beperkingen op het aantal polygonen. Ook wordt bij ingewikkelde modellen wordt de kans op een succesvolle conversie kleiner. Sowieso moet je toch vaak de boel een beetje bijwerken. Dit gezegd hebbende zijn het mooie programma's waar je prima hele goede dingen mee kan doen en bijvoorbeeld zeer inventiefe menu's mee kan maken (bekijk de voorbeelden zou ik zeggen). Ikzelf prefereer swift3d, maar er zijn evenveel aanhangers van vecta. In swift3d heb je ook nog een eigen interface, waarin je zelf eenvoudige objecten en text kunt maken, inclusief een inengine lightning renderer. Swift3d importeert een .3ds bestand en zet het over naar een .swf, die je kunt importeren in flash. Voor de toekomst hebben de makers van 3d studio max wat leuks in petto, genaamd plasma, wat ook erg gestoeld is op 3d studio max. http://www.discreet.com/products/plasma/ [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-17 19:16 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2002 [quote:3a6650e57a] Kun je alles wat je in 3d max laat animeren omzetten naar flash of zijn er (vele) beperkingen. [/quote:3a6650e57a] Ja dat kan met de plugin swift 3d max je rendert het in max gelijk naar een swf dat werkt goed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2002 Dus als ik het goed begrijp werkt de plug in versie makkelijker van swift. Omdat je anders van alles weer opnieuw moet renderen en bewerken in de stand alone van swift? Maar ik zal wat proggies proberen tnx, Leon Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2002 De plug-in versie werkt helemaal niet beter en is nog eens een stuk duurder ook. ipv renderen in swift3d gebruik je de plug-in om te renderen binnen 3d studio max, maar de handeling en het resultaat is hetzelfde. Overigens is swift3d 2 intussen uit. Daar heb ik nog geen ervaring mee, maar ik zie dat er in ieder geval meer polygonen kunnen worden gebruikt en dat de renderengine ook sneller is geworden. [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-18 09:57 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2002 Ik gebruik zelf ook de Swift plug-in voor 3ds max. Die doet het prima bij mij. Makkelijk te bedienen en rendert erg snel. Jurriaan: ik heb nooit met de stand alone gewerkt. kan je daar meer mee dan ? Grtz Grimmie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2002 Je kan er meer mee dan de plug-in, in zoverre dat je een beetje kunt modellen. Maar ja, daar heb je in max zelf natuurlijk 3d studio max voor. Verder weet ik niet hoe en of je de lichtbronnen met de plug-in kan instellen. Ik kan me van de paar keer dat ik met de plug-in heb gewerkt daar niet echt veel van herinneren. De prestaties zijn in ieder geval hetzelfe. Maar het voornaamste voordeel is dat het zoveel goedkoper is... de standalone. Zelfs als je over 3dmax als modelprogramma beschikt, kun je mijn inziens nog steeds beter de standalone gebruiken, alleen al om de prijs. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2002 Tja die plugin van mij is een 30-dagen trial. Das helemaal goedkoop. :wink: Maar de plugin gebruikt gewoon de lichtbronnen van 3DS Max. En dat is erg handig te plaatsen. Wat wel jammer is is dat je geen textures mee kan overnemen.... <<< nieuwsgierig naar Plasma. :smile: Grtz Grimmie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen