Ga naar inhoud

Sitecheck.


anoniem

Aanbevolen berichten

Sja, ik kan helaas niet zeggen dat ik hem mooi vind. Waarom heb je sterretjes als achtergrond genomen? Wat voegt dat toe aan een site over een band? Volgens mij helemaal niks. Sowieso staat de vorm niet in dienst van de inhoud. Geen enkel vormgevingselement straalt 'Orkerst' uit. Meer persoonlijk: ik heb een hekel aan roze en aan nutteloos bewegende dingetjes. Ik denk dat draaiende plaatjes op den duur gaan irriteren. Als je de boel wil verlevendigen laat dan bijvoorbeeld de knopjes bewegen als je er met je muis over gaat. Verder nog: twee verschillende menu's werkt verwarrend, net als de twee verschillende schuifbalken op sommige pagina's.

Dan het goede nieuws: de inhoud is heel goed. Logisch onderverdeeld en duidelijk. Op de site is min of meer alle informatie te vinden die je nodig hebt als bezoeker en dat is heel goed. Ik zou alleen niet mijn eigen CD's akraken. Bovendien zou het leuk zijn als er een paar MP3tjes te downloaden waren. Verder: 'gebruik het menu om te navigeren' is een belediging van de intelligentie van de bezoeker.

Slechte vorm, goeie inhoud.

------------------ geen hoop = geen angst

Link naar reactie
quote:
Verder: 'gebruik het menu om te navigeren' is een belediging van de intelligentie van de bezoeker.

En daarnaast, links van mij staat een bankstel :wink:

Ik vind hem aardig hoor. Alleen vraag ik me altijd af waarom iemand een link "home" op zijn home zet? Je bent daar toch al?

En ik vind het lettertype niet echt "je-van-het".

Verder; prima dus.

------------------ Voor Uw ASP-applicaties: Corbier Automatisering Sneek

Link naar reactie
Zoals ik al aangaf: van je mede muzikanten moet je het hebben :grin: arny

Waarom heb je sterretjes als achtergrond?

In de 1e lay-out had ik alleen een zwarte achtergrond. Nu wou ik daar iets aan doen, kwam die achtergrong tegen, en het leek me wel wat. Heb diverse dingen geprobeerd, tja, ik wist het op een gegeven moment ook niet meer.

Geen enkel vormgevingselement straalt 'Orkest' uit.

Ehmm, hier begrijp ik niet goed wat je bedoeld. Ik had van tevoren diverse sites van bands bekeken, en de zeer originele orkestfoto als achtergrond wou ik absoluut niet. Maar wat moet ik onder vormgevingselement voor 'orkest' verstaan?

Dat roze is een kleur die wij een beetje bestempelen als de 'CBM-kleur'. Komt eigenlijk uit het logo... En die bewegende dingetjes, klopt wat je zegt, ze zijn in feite nutteloos, gewoon bedoelt om de zaak een beetje op te fleuren.

De menu's zijn in feite hetzelfde, alleen de buttons op de index pagina en de rest van de site zijn verschillend. Dit omdat ik de ene horizontaal niet mooi vond, de andere verticaal niet. Heb er verschillende geprobeerd, maar deze twee vond ik toch het beste.

De schuifbalken: Ik vraag me af wat beter uitziet, zo'n inline frame of frames, of een gewoon een opsomming van alles, en dit op 1 pagina. Dit is trouwens 'geleend' van de site van een andere band. :smile:

Wat die 1e cd betreft, wees blij dat je ze niet gehoord hebt :grin: Ik ben wat dat betreft nog zeer diplomatiek geweest.

Er staan trouwens mp3's op. Wanneer je op de cd-pagina op een afbeelding klikt, kom je dus op een volgende pagina waar de nummers vermeld staan, en van daar uit kun je doorklikken naar de mp3-pagina.

En wat die intelligentie bereft, ik heb dit wel eens op pagina's zien staan. En ik moest nog wat tekst hebben om dat blokje enigzins op te vullen.

Wiep

Was het nog steeds niet te lezen? Gisteren had dit ook al iemand opgemerkt, dacht dat het nu beter was. Misschien een tip voor een goed font?

Dat van die 'Home' button is een goeie. Je moet zo'n menu in zijn geheel kopieeren, en omdat ik in het begin nog niet wist welke waar kwam te staan, is ie erin blijven zitten. Maar dit kan redelijk gemakkelijk opgelost worden. edit -is dus al verandert- /edit

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties.

------------------ Henk

[This message has been edited by grumpie (edited 12-01-2002).]

Link naar reactie
» achtergrond: probeer dit plaatje eens anders: Deze is van Mobie, sorry maat! maar wel een goed voorbeeld. Iets rustiger en toch stijl.

ik vind de header wel ok maar waarom moet dat blauwe stuk eronderaan? lelijk...

de titel van je pagina is 'dutch' :???: daar zou ik toch gauw wat anders van maken...

als je nou dat stukje geblaat over het navigeren weghaalt en het draaiende logo in die plaats zet? dan issie voor een kleinere resolutie ook een beetje te doen...

bij de mp3 pagina is erg moeilijk te komen, ik heb je hele routebeschrijving gevolgd, maar ik vind het onoverzichtelijk...

als ik naar het soort bezoekers kijk denk ik; je hebt er tenminste al een leuke informatieve site neergezet. je mede muzikanten zullen er weinig verschil tussen zien of je nou deze site erop zet of dat je je in het zweet werkt voor een zwaar professionele site.

deze is van iemand die ik via via ken... k heb hem aangeboden om te redesignen, maar hij vindt zijn eigen webdesignkunsten nog altijd te goed daarvoor. http://www.thetelstars.nl/ :grin: grootte 2 (13px in css). Mijn favoriet! Op de tweede plaats komt Arial. En anders Trebuchet MS, Verdana Trebuchet is netjes en mooi, maar niet iedereen heeft hem.

------------------ Toeter «hier stond een sig.»

[This message has been edited by Toeter84 (edited 12-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Toeter84: deze is van iemand die ik via via ken... k heb hem aangeboden om te redesignen, maar hij vindt zijn eigen webdesignkunsten nog altijd te goed daarvoor. http://www.thetelstars.nl/

Is een beetje off-topic, maar ik vind die site een geweldig voorbeeld van hoe het niet moet!!! Ten eerste werkt het menu alleen in IE, ten tweede dat irritante muziekje, ten derde... Laat maar, het gaat ten slotte niet om deze site, maar er is genoeg mis mee. Dan mag de site Grumpie er misschien niet professioneel uitzien, maar qua inhoud is hij goed en het irritatiegehalte is laag. Vooral dat laatste is belangrijk, want menig homepage weet zijn gebruikers efficiënt en effectief weg te irriteren met geluidjes en plaatjes en meer van die ongein. Dat zit dus wel snor, dus houden zo...

- Basje.

------------------ "If automobiles had followed the same development cycle as the computer, a Rolls-Royce would today cost $100, get a million miles per gallon, and explode once a year, killing everyone inside." Robert Cringely

Link naar reactie
Hallo allemaal, ik ben nu ongeveer een jaar bezig met een website voor het orkest waar ik bij speel. Begin december begonnen met een nieuwe lay-out; nu dus eindelijk klaar. Mij vraag is, wat vinden jullie ervan?? De andere orkestleden zijn vol lof, maarja, om nou te zeggen dat zij er verstand van hebben.....

http://www.cbmonline.nl

Voor Linux-gebruikers: ik krijg onder Linux met geen mogelijkheid de flashbuttons in beeld op de index-pagina. Daarom een link naar de daaropvolgende pagina: http://www.cbmonline.nl/profiel.htm

Alvast bedankt voor jullie reacties.

------------------ Henk

Link naar reactie
Even wat dingen op een rijtje zetten: Ik ben er nog steeds niet uit wat een vormgevingselement voor een orkest eigenlijk is. Zijn hier concrete voorbeelden van, en moet dit dan ook? Dimmen met de bewegende prullaria: Dat is iets waar inderdaad aan gewerkt zal worden. Met de reacties daarover in het achterhoofd heb ik een andere kijk op de site gekregen, en sommige pagina's zien er nu inderdaad wat druk en chaotisch uit. Achtergrond: Sorry Toeter, maar ik wou net van die egale achtergrond af. Het(mijn) idee was, om met de huidige achtergrond een meer ruimtelijk idee te krijgen, dit omdat ik iets met 3D wou gaan doen. Heb nu zelf 2 achtergrondplaatjes gevonden, die er beter uitzien; kan alleen nog geen keuze maken. Route naar mp3's: In 1e instantie was het de bedoeling dat in het menu een directe link naar de mp3's zou komen. Was alleen bang dat dan veel bezoekers alleen interesse zouden hebben voor de mp3's, en de rest van de site niet zouden bekijken. Daarom is die link nu ietwat(misschien te veel) verborgen. Lettertype: Mwah, is volgens mij een kwestie van smaak. Gebruik je het ene, zal iemand anders toch een voorkeur hebben voor het andere. En het is moeilijk voor een amateur designer zoals ik, om iets te vinden wat netjes is, goed leesbaar, en toch net iets anders is. En waar iedereen tevreden mee is. Geblaat :grin: over navigeren: De opmerkingen hierover hebben veel stof doen opwaaien in het orkest. De algemene tendens was zoiets van: "Die gasten gaan er te veel van uit dat iedere bezoeker aan de site een ervaren internetgebruiker is. Het mag dan een belediging zijn voor de intelligentie van een ervaren websurfer, maar de vele ongeoefende gebruikers vinden het best wel gemakkelijk als hun de weg wordt gewezen". Tja, en daar sta je dan. Ik wil in ieder geval iedereen die gereageerd heeft, en misschien nog wil reageren bedanken voor de goed reacties. Had al vele site checks gelezen, en hield mijn hart vast voor de reacties die zouden komen. Dat er ook positieve geluiden te horen waren doed me deugd. Het is de eerste keer dat ik met 'webdesign' bezig ben geweest, en dit is een goede stimulans om er mee door te gaan.
Link naar reactie
[quote:17f6efe3c0] Op 2002-01-17 12:49, schreef grumpie: Ik ben er nog steeds niet uit wat een vormgevingselement voor een orkest eigenlijk is. Zijn hier concrete voorbeelden van, en moet dit dan ook? [/quote:17f6efe3c0] Nou, het hele internet is een concreet voorbeeld. Bij een serieuse site is de vorm afgestemd op de inhoud. Dat kan jij ook doen. Dat betekent niet dat er overal trommeltjes en trompetjes moeten opduiken. Denk eens na over de indruk die jullie als band willen achterlaten. Ben je een feestband? Ben je een klassieke band? Ben je allebei? Kijk eens naar bekende sites en let op hun uitstraling. Zijn ze zakelijk, trendy of rustig? Hoe willen ze overkomen op hun bezoekers? Wat voor onbewuste associaties maak je? Neem Tweakers.net: Wat zie je? Een chip, een grappige smiley en een rij nieuwsberichten. Dus wat verwacht je? Hardwarenieuws, niet al te serieus. Dat is toch heel anders dan jouw nietszeggende sterretjes en roze draaidingetjes? Daar kun je toch helemaal geen associaties mee maken? Denk er eens goed over na en kijk hoe anderen het doen. Het is moeilijk, dat weet iedereen hier, maar je bent nou eenmaal de webdesigner...
Link naar reactie
Arny, bedankt voor dit duidelijke en heldere antwoord. Ik weet nu in ieder geval in welke richtig ik dus moet gaan zoeken voor een idee voor een nieuwe, en natuurlijk betere lay-out. Het zal best wel een tijd duren voordat alles er goed uitziet, want inderdaad, het is best moeilijk. Maar goed, ik ben nu eenmaal de webdesigner... :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
  • Nieuwe aanmaken...