Ga naar inhoud

Waarvoor heb je eigenlijk nog Java nodig


Aanbevolen berichten

We hebben om elkaar niet in de weg te zitten twee PC's. De ene met Windows 7-64, de andere nog Windows XP. De nieuwste van de twee, 3 jaar oud heeft vanaf het begin al helemaal geen Java meer en ik mis het helemaal niet. De andere (met XP) heeft het nog wel, maar daar vraag ik me wel van af waar het nog voor dient. Ik heb heel sterk de indruk dat het volkomen achterhaald is en (bijna) nergens meer door wordt toegepast. Mijn idee: Weg er mee! Niet voor niets laat W7 het standaard achterwege. En hoe meer overbodige troep weg, hoe beter. Hoe is in het algemeen de mening/ervaring hierover? Waar is Java b.v. nog onmisbaar? Mijn indruk is bij bijna niets.
Link naar reactie
Sinds anderhalf jaar heb ik Java - om veiligheidsredenen - uninstalled en 'k heb er één keer een vraag naar gekregen om een bepaald progje (dat ik eigenlijk niet nodig had) te kunnen installen en draaien. Om op je vraag te antwoorden: sommige programma's vragen er nog wel eens naar maar gezien je eigen ondervinding : niet veel dus.
Link naar reactie
[quote:086e733893="f.j.stols"]een kennis die online belegt bij abnamro zegt ook dat het persé nodig is. Zal wel.[/quote:086e733893]Soms verschijnen er berichten dat dit bij bepaalde sites met IE absoluut nodig is, terwijl FF het probleemloos zonder kan. Zelf geen ervaring, IE noch FF, ik heb Java gewoon niet en ook al jaren geen vraag naar gehad. Maar klopt het, dat FF zelf het een en aan boord zou hebben dat zo nodig in de plaats treedt voor Java?
Link naar reactie
Dat geldt voor java[b:f09b3afdb2]script[/b:f09b3afdb2], iets héél anders dan Java. Java[b:f09b3afdb2]script[/b:f09b3afdb2] draait in browsers om bepaalde dynamische mogelijkheden en/of interactie te regelen. Java daarentegen is een virtueel platform waarbinnen programma's (al dan niet via internet, dat doet eigenlijk niet terzake) kunnen draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...