Ga naar inhoud

Ervaringen virusscanners


Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jarenlang -zonder er al teveel bij na te denken- AVG Free als virusscanner. Doet zijn werk goed en heb er nooit teveel last van. Tot voor kort dan, want sinds de laatste update (van het programma, niet van de virusdefinities) merk ik dat het mijn computer toch danig vertraagt. Met name als er nieuwe virusdefinities worden gedownload, merk ik dat andere programma's beginnen te haperen. Nu is mijn laptop alweer drie jaar oud, maar nog niet zo uit de tijd dat je dit mag verwachten vind ik. Zijn er anderen die dergelijke ervaringen hebben? En wat zijn tegenwoordig goede tegenhangers van AVG Free?
Link naar reactie
GEr, een jaar of wat geleden kwam versie 8 van AVG en toen merkte ik dat die mijn systeem ging vertragen. Ben op zoek gegaan naar gratische alternatieven en kwam uit bij Avast en Avira (en anderen) Gezien Avira niet (klopt?) en Avast wèl de mails scant, koos ik - naar tot hier toe alle tevredenheid - Avast. Hij update zz bij elke boot en doet naar mijn ervaring zijn werk prima en bij mij zonder extra belasting.
Link naar reactie
zou niet weten wat de vertraging zou moeten zijn: op mijn p4 met xp draait avg (de echte free) geheel bijgewerkt als een onvertraagd zonnetje. en zelfde geldt voor een w7 machine hier. moet erbij zeggen: op beide machines start alleen de virusscanner mee op. wellicht zit iets anders je dwars: al eens een scan met malwarebytes gedaan...?
Link naar reactie
Jep, malwarebytes al enkele keren gedraaid, ook met de uitvoerige variant. AVG zelf ook al eens uitgebreid laten scannen, beide hebben niets gevonden. CCleaner nog eens gedraaid, maar buiten standaard vervuiling niets tegengekomen. Ik verdenk toch wel AVG, want het is met name als AVG een update binnenhaalt van de virusdefinities dat ik de boel zie vertragen.
Link naar reactie
het is toch niet zo dat er nog allerlei vorige avg-versies op je pc staan? ik heb me aangewend om elke keer als ik avg free opnieuw installeer (en dat moet nog wel eens voor mensen die de verkeerde vinkjes laten staan...) oude versie eraf, handmatig in verkenner (vergeet niet de mappen in application data!) alle achtergebleven avgtroep eraf, ccleaner register laten opruimen, herstarten en dan pas avg opnieuw erop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...