Ga naar inhoud

Hoe krijg ik weer geluid?


Denise_ct

Aanbevolen berichten

Er is per ongeluk water over mijn hp ProBook 4530s gevallen. Ik zette mijn laptop direct uit, maakte hem droog, hield hem op ze kop etc. Alleen ik hoorde echter een geluid die niet hoorde toen dat gebeurde. Nu heb ik echter geen geluid meer, zelfs niet met oortjes in me laptop. Onderaan me scherm staat ook dat pictogram van het geluid met een groot rood kruis er doorheen, en wanneer ik hierop ga staan met mijn muis komt er in beeld: 'Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd'. Nu dus mijn vraag wat er waarschijnlijk kapot is gegaan in mijn laptop en of dit makkelijk te repareren is? en bovendien, of dit niet een hele dure grap wordt natuurlijk... Ik hoop dat iemand mij kan helpen :) Groetjes Denise
Link naar reactie
Waarschijnlijk is de speakers kapot (of de aansluiting maar waarschijnlijk niet) Je hebt dus nieuwe speakers nodig. dit kan je zelf inbouwen (laptop moet open) of je laat dit repareren bij een bedrijf. De speakers kosten rond de 60 euro. Afbeelding : http://iturl.nl/snP-ri
Link naar reactie
Je kan het volgende proberen, om te checken op eventuele schade, mogelijk heeft het systeem de geluidskaart uitgeschakeld, daarom zie je dat rode kruis, en valt de schade misschien wel mee, dus ga via start naar het configuratie scherm,/ via het configuratie scherm ga je met de muis naar naar apparaatbeheer: open apparaatbeheer, daarin zie je heen hele lijst, die lijst geeft een overzicht van alle hardware, in de laptop (ofwel je zit dan onder de digitale motorkap)). . Als het goed is zie je in de lijst een speaker met de regel 'besturing voor geluid en videospelletjes" klik (met linker muisknop) op het pijltje links naast de speaker, dan verschijnen twee regels: Intel (R) Display Audio, en Realtek High Definition Audio. Dat zijn de drivers die het geluid regelen. Oké, klik met de (linker) muisknop op de regel Realtek High Definition Audio, vervolgens klik je met de (rechter) muisknop, een klein menu zal zich ontvouwen met de zinnen Besturingsprogramma's bijwerken, in/uitschakelen, installatie ongedaan maken, zoek naar gewijzigde apparaten. . Nu komt het, daar moet je letten op wat er staat onder sturingsprogramma bijwerken.. Let op, Als de geluidskaart ingeschakeld staat, moet er in het menu, de regel "uitschakelen" staan. Dat betekend dan dat de geluidskaart ingeschakeld staat. ....maar Staat er de regel "inschakelen" dan betekend dat dat de geluidskaart niet aan staat. Dan ga je met de muis op de regel "inschakelen" staan, en klikt met de (linker) muisknop, om de geluidskaart in te schakelen, zodra je dat gedaan hebt verschijnt de zin uitschakelen. en druk eventueel op Ok. om de instelling te bevestigen. . Vervolgens doe je het zelfde bij Intel (R) Display Audio. Ga met de muis staan op, Intel (R) Display Audio. Klik met de linker muisknop, en vervolgens klik je met de (rechter)muisknop, een klein menu zal zich uitvouwen met de zinnen "stuurprogramma bijwerken, in/uitschakelen, installatie ongedaan maken, zoek naar gewijzigde apparaten. Staat er de regel "inschakelen" dan betekend dat dat de geluidskaart niet aan staat. Dan ga je met de muis op de regel "inschakelen" staan, en klikt met de (linker) muisknop, om de geluidskaart in te schakelen, zodra je dat gedaan hebt verschijnt de zin uitschakelen. en druk eventueel op Ok. om de instelling te bevestigen. . Met deze methode kan je checken of de besturing voor het geluid niet is beschadigd, en zou je het met de bovengenoemde wijze het geluid weer handmatig kunnen inschakelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...