Ga naar inhoud

programma's sneller opstarten


Aanbevolen berichten

Je hebt (nog) xp? nu ik ook - en 'k heb er ook al aangedacht van dit te doen, alleen : controleer even of je wel een ssd kan aansluiten vooraleer je ze koopt. ('k heb er zelf geen idee van, maar ja, mijn systeem is dan ook al 8 jaar oud) en ja: windows start niet alleen sneller op, ook je progs gaan dat doen gezien je schijf geen bewegende onderdelen meer moet in gang zetten.
Link naar reactie
Op terrein van ssd's ben ik een noob. Ik heb een mobo met sata-aansluitingen. Is het dan zo simpel van ik koop een ssd en sluit ze aan op een sata-slot en daar gaan we? (ik bedoel: het is toch wel degelijk met een sata-aansluiting dat ssd's werken? .... ~ 'k zou het kunnen zoeken op het net, maar 'k ben er wat ... te ... lui ... voor )
Link naar reactie
Ja, zijn gewoon SATA aansluitingen. Bij de meeste SSD's wordt clonesoftware meegeleverd waarmee je de OS-partitie kunt overzetten naar de SSD, waarbij vaak de enige restrictie is dat de OS partitie kleiner of even groot moet zijn als de grootte van de SSD. Gebruik je nog XP, dan mis je een paar opties die mogelijk interessant zijn. Zo kun je geen TRIM gegruiken, dat wordt door Windows pas ondersteund vanaf W7. Let er bij gebruik van XP of andere pre-W7 versies op dat je de automatische defragmentatie uitschakelt, deze heeft totaal geen nut meer bij een SSD.
Link naar reactie
in Dell D630 (ca 4 j core 2 duo p8600 of zo) heb ik ook een SSD gezet. Een verademing tov de normale harde schijf. 10 sec zal ie misschien niet halen maar wel schoon dik onder de 20. Andere programma's starten ook sneller op, Word staat er ahw in een knipoog... De hele feel is dat ie lekker snel is. Geen spijt van gehad. Omdat ik een verwijderbare CD speler heb, is de HD daar na verhuisd en heb ik dus 2 HD's in mijn laptop. Kort daarna heb ik het ook voor mijn desktop gedaan, met I5 CPU, was redelijk snel maar nu helemaal. Ik ga niet alleen voor mijn gevoel langer met mijn laptop/desktop doen (speel geen spelletjes).
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als je programmas op de SSD zet worden die automatisch ook sneller. MAAR als je de programmas op de hardeschijf die je nu hebt zet, gaan ze niet veel sneller. Als je bijvoorbeeld java op je SSD zet en gaat een spelletje als minecraft(Gebruikt java) spelen, word dat spelletje natuurlijk ook sneller. Dus als je een grote ssd hebt (bijv 500gb) dan kan je daar je progs ook op zetten, maar een van 25(heeeel krap) of een van 120(normaal voor windows) dan starten programmas niet veel sneller op. Stefan Ps sorry dat het niet korter kon...
Link naar reactie
[quote:c2fd3ceaa9="Abraham54"]Indien je XP op een SSD gaat gebruiken, dien je de SSD te formatteren met of Windows Vista of met Windows 7. Indien je Windows XP gewoon via het image overzet op SSD, zal XP daarna niet meer opstarten![/quote:c2fd3ceaa9] Waarom zou dat niet meer werken? Bij mijn SSD zat een programma waarmee ik een image kon overzetten van m'n hd naar m'n SSD. Is dus geen vaststaand feit....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...