Ga naar inhoud

Welke tablet


anoniem

Aanbevolen berichten

Allereerst hallo allemaal. Ik ben net nieuw hier. Mijn vraag: Wij zijn opzoek naar een tablet die geschikt is om video's af te spelen. Tijdens een vliegreis willen we zo onze dochter van 1,5jr wat afleiding geven. Nou las ik dat je bij een IPAD eerst een DVD moet converteren naar een ander formaat omdat een IPad geen dvd formaat aankan? dat lijkt me niet handig. Maar wat is nou een goede keuze. Dit vinden we belangrijk. - Lange accuduur. - Niet al te klein scherm. - Voldoende intern geheugen en/of mogelijkheid voor een SD-kaart zodat we een aantal verschillende films kunnen afspelen. - DVD, divx, AVI etc af kunnen spelen zonder van te voren converteren. - Wifi, zodat we er op vakantie ook nog wat aan hebben, om wat op te zoeken of te mailen. Ik heb ook geen idee wat een handige keuze is voor een O.S. in mijn geval. Apple ios lijkt me niet handig als die geen reguliere film formaten kan afspelen. (Een portable dvd speler valt af omdat daar de accuduur doorgaans kort van is en ik geen draaiende delen wil hebben) Ik lees hier graag jullie meningen en/of ervaringen. Edit: ik zie dat ik niet in de correcte groep post, hoop dat een mod. dit kan corrigeren. SRI.
Link naar reactie
Ik lees (via Google) dat iTunes geen AVI-bestanden kan afspelen, maar dat er apps zijn die dat wel gewoon kunnen. [url=http://goo.gl/O99s1]AVPlayerHD[/url] is er zo één. Misschien is dat een idee? Voor Android zijn er ook dergelijke apps verkrijgbaar. Overigens ben je wel gebonden aan het 'rippen' van een DVD naar bijvoorbeeld AVI- of MP4-bestand voor je 'm op je tablet kunt zetten. Het werkt in principe hetzelfde als bij het rippen van een CD naar MP3. Er zijn heel veel verschillende programma's om DVD's te rippen, maar Computer!Totaal is altijd erg te spreken over [url=http://goo.gl/bRi4o]Freemake Video Converter[/url]. Dat programma is vrij intuïtief in gebruik en ook nog eens gratis (let wel op de toolbars bij het installeren!) :-) Ik gebruik dat programma zelf ook en mijn ervaringen zijn positief. Qua tablets zijn er enorm veel mogelijkheden, dus daar laat ik graag iemand tips over geven die er ervaring mee heeft ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...