Ga naar inhoud

CCleaner: register veilig controleren


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:826b255660="tomvdlee"](...) Het controleren en repareren van het register is wat gevaarlijker en zou ik niet blind laten uitvoeren door CCleaner[/quote:826b255660] Dat weet ik. Daarom vroeg ik me af welke opties in de registercontrole van CCleaner ik wel veilig kan gebruiken, en welke ik beter kan uitvinken. Helaas is het plaatje wat klein, maar ik hoop dat dit duidelijk maakt wat ik bedoel. De opties links worden standaard allemaal gecontroleerd: [img:826b255660]https://lh3.ggpht.com/_1Rgvx77sTm4/TNmiYfTjZDI/AAAAAAAAFOY/n1n7YH_4ZTM/s400/2.png[/img:826b255660] CCleaner is een prima programma, maar de uitleg bij (met name) de registercleaner is érg summier. En eerlijk gezegd heb ik tot nu toe nooit de moeite genomen om me er in te verdiepen :-P ...
Link naar reactie
Als je er niet in verdiept... kun je er beter ook maar niet aan beginnen.... dat werkt toch niet... Zoek eens in Google of op het forum naar backuppen van register bestanden en weer terug zetten. Kan op meerdere manieren, zoek die manier op die je snapt en zelf kunt doen.... Je hebt nu een schone installatie... dus grijp je kans nu en laat die cleaners links liggen.... PS: het mooiste is een image maken op een externe schijf... EN zorg dat je data altijd apart geback upped worden! Image maken? Zoek met Google of forum....
Link naar reactie
[quote:983e7dd663="andre@home"]Als je er niet in verdiept... kun je er beter ook maar niet aan beginnen.... dat werkt toch niet... (...)[/quote:983e7dd663] Ik ruim niet zo vaak het register op, omdat ik weet dat het soms meer kwaad dan goed doet. En daarom wil ik ook graag weten wat ik wél veilig kan opruimen en wat ik beter met rust kan laten. Vandaar dus mijn vraag :-P Ik maak ook netjes schijfimages én bewaar ik mijn documenten, belangrijke bestanden, muziek en video's op aparte partities. Daarnaast wordt alles ook nog regelmatig geback-upt op een externe harde schijf :-) [quote:983e7dd663="Abraham54"](...) WinSysClean X2 (...)[/quote:983e7dd663] Ah, bedankt voor de tip. Ik zal er eens naar kijken. Als er meer alternatieven zijn, dan lees ik het graag ;-)
Link naar reactie
WinSysClean is van origine een te betalen reiniger en bestaat langer dan CCleaner. Ik gebruik het tool al sinds 2003 en het is sindsdien zeer geëvolueerd. De huidige versie is X4, maar de X2 versie die er weinig voor onder doet en waarmee je ook nog bijv. je aanmeldscherm makkelijk kan veranderen, wordt gratis via Chip.de ter beschikking gesteld.
Link naar reactie
De gebruikersinterface ziet er vrij "woest" uit, zag ik al ;-) Ik mag hopen dat dat in de X4-versie iets minder heftig is :-P [b:4941166ae0]EDIT:[/b:4941166ae0] Oh, wacht, laat maar, ik zie het al: [img:4941166ae0]http://www.usro.net/Products/WinSysClean/Screenshots/Images/winsysclean-x4-screenshot.png[/img:4941166ae0] Ik krijg er pijn aan mijn ogen van. Iets te veel van het goede :o ...
Link naar reactie
[quote:35a8f4d656="Abraham54"]Zo te zien heb jij een grote resolutie. (...)[/quote:35a8f4d656] Haha :lol: Dit is een plaatje dat ik van Google geplukt heb, geen eigen screenshot. En je hebt uiteraard gelijk, een programma moet zijn werk goed doen, dan maakt het niet zoveel uit hoe het eruit ziet. Ik ben visueel snel geprikkeld, dus ik heb het liefst programma's met interfaces die strak en rustig ogen. Maar dat is dus een persoonlijke voorkeur.
Link naar reactie
tja, misschien wel voortreffelijk, maar niet op de wijze die ik apprecieer. laat alleen register cleanen, om eens te zien hoe het werkt, zijn al mijn cookies verdwenen, kan ik dus weer wachtwoorden gaan opzoeken etc etc :( het programma gaat gewoon zijn eigen gang, stelt geen acties voor, en rapporteert evenmin wat er bijv in het register is verwijderd. en als klap op de vuuurpijl: een herstart was nodig om de registery repair functie uit te voeren, dat gedaan, opnieuw register laten cleanen (zorgvuldig ingesteld maar weer de cookies botweg verwijderd...!!), en wat denk je wat: er zouden dus een dikke 400 zaken gerepareerd moeten zijn, en dus ook deze keer weer verwijderd, is dat er maar 1.... dit is dus in mijn beleving geen tool, maar een russische roulette.
Link naar reactie
winsysclean heb ik zelf ook eens een keer geprobeerd, maar bij mij was het totaal geen succes. En het kan best zijn dat ik zelf iets verkeerds gedaan heb, maar ik kon nagebruik heel mijn laptop opnieuw installeren. Nadeel dat was weer ff wat werk, voordeel laptop was weer lekker schoon. Mijn oordeel is zolang je geen "gekke" dingen doet heb je zeker bij windows 7 en 8 geen registercleaner nodig.
Link naar reactie
Ik gebruik CCleaner ook en de actuele versie is op dit moment v4.00.4064 Het enige wat bij mij [b:76c3d5c56f]niet[/b:76c3d5c56f] aangevinkt is: onder tabblad "Windows" --> 'Geavanceerd': Wis vrije ruimte onder tabblad "Applicaties": Opgeslagen wachtwoorden Maar onder tabblad "Registerintegriteit" (waarover jouw vraag gaat) staat bij mij alles aangevinkt. Tot nu nooit trubbels ermee gekregen door gebruik van dit programma.
Link naar reactie
De Windows- en applicatie-opruimtool van CCleaner kun je natuurlijk zo instellen als je wilt. Dat heb ik ook gedaan. Ik ruim ook niet alles op, maar opgeslagen wachtwoorden juist weer wel ;-) Ik heb zelf ook weinig problemen ondervonden met de registertool, maar ik wil met de schone installatie van Windows graag het zekere voor het onzekere nemen :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...