Ga naar inhoud

pdf bestanden voor ereader


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben sinds kort tot grote tevredenheid in het bezit van een KOBO GLO EREADER. Een heel fijn ding om digitale boeken te lezen. Tot mijn grote frustratie slaag ik er echter niet in om eigen pdf-bestanden te bekijken op mijn ereader. Ik kan ze wel kopieren en zie ze dan ook staan in de map van mijn ereader als die aangesloten is via usb. Ik kan ze vandaar ook openen op mijn pc. Maar op mijn ereader kan ik ze niet bekijken, meer nog : ik kan ze zelfs niet terugvinden bij de bestanden in de bibliotheek, hoewel ze er op de pc wel tussen staan. Heeft iemand tips ? Ik had namelijk een zeer uitgebreid bestand gemaakt met de korte inhoud van alle boeken die ik op mijn reader heb staan, en ik zou het zeer praktisch vinden als ik dit pdf-bestand zou kunnen raadplegen op mijn reader. Dank voor alle bruikbare tips
Link naar reactie
ik heb via calibre het pdf bestand omgezet naar epub en in mijn reader geladen, maar blijkbaar herkent hij dit niet. ik heb ook nog eens geprobeerd via adobe digital editions, maar ook dat zonder succes. ik zie de file telkens op mijn pc staan in de map die hoort bij mijn aangekoppelde ereader, maar op het toestel zelf vind ik er na synchronisatie niets van terug. Nog andere ideeën ? Dank bij voorbaat
Link naar reactie
@ hans60 Ik wil nog toelichten dat ik eerder al de handleiding van de Kobo glo als pdf bestand gedownload heb en die doet het wel, die kan ik gewoon op mijn toestel raadplegen. Het was handiger geweest als er in deze handleiding wat tips hadden gestaan voor het zelf aanmaken van bestanden, maar ze leggen natuurlijk de nadruk op de verkoop van hun boeken. De pdf bestanden die jij op je reader hebt staan, zijn dat zelf gemaakte, of heb je die ook kant en klaar gedownload ? Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan bezorgen. Groetjes.
Link naar reactie
@ Hans60 Ik maak mijn PDF-bestanden met het programmaatje CutePDF Writer. Dat installeert zich als een zogezegde tweede (fake) printer. Wanneer ik een word document zogenaamd "print", niet met mijn echte printer, maar met CutePDF Writer, wordt het document geconverteerd naar een PDF-bestand. Dat werkt al lang naar volle tevredenheid en geeft mooie resultaten. Zijn er misschien verschillende soorten PDF-bestanden (verschillende coderingen???) en accepteert KOBO Glo ze misschien niet allemaal ? Ik ben geen computerleek, maar ook geen straffe nerd en meestal kan ik met googelen mijn plan wel trekken, maar hier zit ik nu toch vast !
Link naar reactie
dank allemaal voor het meedenken. Ik heb vannacht nog doPDF7 gedownload en geprobeerd via dit programma, zonder resultaat. Hier zag ik al wel een keuzemogelijkheid “open PDF in reader”. Dan na nog wat googelen probeerde ik het met PDFCreator. Hier heb je een pak mogelijkheden om je PDF naar eigen wens te configureren. Je kan onder de knop “formaten” bijvoorbeeld kiezen voor E-book. Met het resultaat van deze conversie is het me eindelijk gelukt om het document op mijn KOBO te lezen. Ik moet wel zeggen dat ik uit frustratie ook eerst alles uit mijn reader heb geflikkerd, het programma KOBO verwijderd heb van mijn pc en helemaal van nul opnieuw geinstalleerd. Dat kan natuurlijk ook de reden zijn dat het nu wel lukt. Het programma SIGIL heb ik met al dat gegoogel ook net ontdekt, daar ga ik ook nog wel eens mee aan de slag, maar dat is een hele boterham, daar heb ik wat meer tijd voor nodig. In ieder geval : missie volbracht. Nogmaals dank aan jullie allen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...