Ga naar inhoud

Speccy vindt niet het juiste aantal cores en Threads.


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn systeem is een Medion MD 8815 met een Intel i7 2600 processor, draaiende onder Windows 8 prof. 64 bits, 16 GB RAM, etc. Deze processor heeft 4 cores en 8 Threads, volgens Intel specificatie. Speccy v1.20.446 (64 bits) vindt echter 2 cores en 4 Threads. Het gekke is dat de Windows prestatie index ook aangeeft: Aantal processorcores: 2 Check ik via Uitvoeren, msconfig, computer opstarten, geavanceerde opties, aantal processors aangevinkt, aantal 4. In apparaatbeheer staan bij processors echter 8 maal Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz !! Ik heb een schaakprogramma, Houdini 3 multicore versie en ben bang dat als de bovengenoemde software van Piriform (Speccy) en van Microsoft (prestatie index)het juiste aantal cores en Threads niet kunnen vinden, ondanks dat ze wèl de processor i7 2600 vinden...., dat Houdini of andere schaakprogramma's ook niet het juiste aantal cores en Threads vinden en er dus geen gebruik van maken. n.b.: Speccy vindt wèl het juiste aantal cores (4) en Threads (4) bij de pc van mijn vrouw, een Intel i5 processor, draaiende onder windows 7. Hoe is dit te verklaren? Iemand een idee? Komt dit meer voor?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...