Ga naar inhoud

wachtwoordbeheer met LastPass


Aanbevolen berichten

Mijn wachtwoorden beheer ik nu met LastPass. Ik heb mijn oude wachtwoord voor dit forum vervangen voor een nieuw wachtwoord. Dit nieuwe wachtwoord heb ik door LastPass laten genereren. Als ik nu via LastPass inlog op het forum wordt er gevraagd of ik mijn wachtwoord wil invullen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik reeds ingelogd ben. Wat is nu een goede werkwijze? Update 15:20 uur: w.s. dubbele vermelding in LastPass. Ik ga er mee aan de slag.
Link naar reactie
Volgens mij moet je bij het aanmaken van een account een hoofdwachtwoord aanmaken. Doe je dit niet dan gaat het volgens mij niet goed en bestaat (theoretisch) de mogelijkheid om gehackt te worden. Je kan nl. ook aangeven dat je bij een website eerst je hoofdwachtwoord moet invullen waarna LastPass het unieke, opgeslagen wachtwoord invult. Is dus een extra bescherming. Als je bijvoorbeeld een veilige aantekening wilt maken in LastPass moet je je hoofdwachtwoord opnieuw invullen. Dit geld ook als je b.v. Windows opnieuw installeert; zonder hoofdwachtwoord kun je (terecht!!!!) niet bij je opgeslagen websites/formulieren/enz. in LastPass. Vergelijk het met een kluis; als je geen sleutel/code/keycard hebt kan je niet in de kluis komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...