Ga naar inhoud

Problemen met weergave datum: mm/dd/jj en bedragen ¤ 123.00


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Forumlezers, Ik heb sinds enige weken de volgende problemen bij het gebruik van mijn orderverwerkingsprogramma. Bedrag en datum instelling springen onverklaarbaar naar Engels / Amerikaanse instellingen elke keer dat ik opnieuw mijn orderverwerkingsprogramma (van Logivert) opstart. Dit heeft tot o.a. tot gevolg dat mijn facturen en pakbonnen met "mm/dd/jjjj" worden afgedrukt, en de bedragen als: "¤ 12,345,678.00". Ook kan ik als gevolg hiervan geen bedragen meer invoeren / wijzigen, omdat bij deze instellingen bij een "cententoevoeging bv: 100,25" het toetsenbordteken "," niet meer wordt geaccepteerd. Voor zover ik kan nagaan is het laatste programma dat is geïnstalleerd voordat het probleem begon: " Microsoft Visual C++ 2010 ". (vermoedelijk bij een automatische Windows update?) Ik weet niet wat dit programma doet, en of ik het zomaar mag verwijderen. Weet iemand of dit programma invloed kan hebben op de datum en bedragweergave? De fout doet zich voor zover ik kan nagaan alleen voor bij de orderverwerking Logivert. Excel en Libre-Office / Open Office bijvoorbeeld, geven de “normale” Nederlandse waarden weer. Ook mijn toetsenbord staat op de instelling: NL (Nederland) /Verenigde Staten (Internationaal). Ik kan wel via de Windows "Land en taal" optie de weergave her-selecteren op "dd-MM-jjjj" (terwijl windows standaard al op deze instelling staat), dan springt alles in het gareel en ziet alles er correct uit tot de volgende keer dat ik Logivert start. Maar bedragen met cijfers achter de komma accepteert het programma ook dan nog steeds niet. Als ik het bedrag kopieer vanuit kladblok of excel, accepteert Logivert het wel. Bij Logivert Support kunnen ze het probleem niet oplossen en herkennen ze alleen dat het heel soms bij Acer laptops ook voor komt. Mijn leken-suggestie zou zijn: deïnstalleren van het laatst geïnstalleerde programma voordat het probleem zich voordoet, maar ik weet niet of " Microsoft Visual C++ 2010 " zomaar verwijderd mag worden. Ik werk met Windows 7 Home Premium ServicePack 1 ; Intel (R) Core (TM) i3 CPU Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor de moeite. Peter
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:c8ccd03274="Peter H."]Beste Forumlezers, Ik heb sinds enige weken de volgende problemen bij het gebruik van mijn orderverwerkingsprogramma. Bedrag en datum instelling springen onverklaarbaar naar Engels / Amerikaanse instellingen elke keer dat ik opnieuw mijn orderverwerkingsprogramma (van Logivert) opstart. Dit heeft tot o.a. tot gevolg dat mijn facturen en pakbonnen met "mm/dd/jjjj" worden afgedrukt, en de bedragen als: "¤ 12,345,678.00". Ook kan ik als gevolg hiervan geen bedragen meer invoeren / wijzigen, omdat bij deze instellingen bij een "cententoevoeging bv: 100,25" het toetsenbordteken "," niet meer wordt geaccepteerd. Voor zover ik kan nagaan is het laatste programma dat is geïnstalleerd voordat het probleem begon: " Microsoft Visual C++ 2010 ". (vermoedelijk bij een automatische Windows update?) Ik weet niet wat dit programma doet, en of ik het zomaar mag verwijderen. Weet iemand of dit programma invloed kan hebben op de datum en bedragweergave? De fout doet zich voor zover ik kan nagaan alleen voor bij de orderverwerking Logivert. Excel en Libre-Office / Open Office bijvoorbeeld, geven de “normale” Nederlandse waarden weer. Ook mijn toetsenbord staat op de instelling: NL (Nederland) /Verenigde Staten (Internationaal). Ik kan wel via de Windows "Land en taal" optie de weergave her-selecteren op "dd-MM-jjjj" (terwijl windows standaard al op deze instelling staat), dan springt alles in het gareel en ziet alles er correct uit tot de volgende keer dat ik Logivert start. Maar bedragen met cijfers achter de komma accepteert het programma ook dan nog steeds niet. Als ik het bedrag kopieer vanuit kladblok of excel, accepteert Logivert het wel. Bij Logivert Support kunnen ze het probleem niet oplossen en herkennen ze alleen dat het heel soms bij Acer laptops ook voor komt. Mijn leken-suggestie zou zijn: deïnstalleren van het laatst geïnstalleerde programma voordat het probleem zich voordoet, maar ik weet niet of " Microsoft Visual C++ 2010 " zomaar verwijderd mag worden. Ik werk met Windows 7 Home Premium ServicePack 1 ; Intel (R) Core (TM) i3 CPU Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor de moeite. Peter[/quote:c8ccd03274] Beste Peter H., Dit probleem ben ik een jaar geleden al eens tegengekomen. Toen bleek dit probleem opgelost te kuinnen worden door bij land- en taalinstellingen, het decimale teken als Komma in te geven. Per abuis stond dit namelijk standaard als een punt aangegeven voor het Nederlands, wat natuurlijk niet juist is. Ik hoop dat daarmee jouw probleem is opgelost. vr. groeten
Link naar reactie
Beste J. Vogel en andere Forumlezers, Bedankt voor het meedenken. Probleem lijkt opgelost. Ik heb " Microsoft Visual C++ 2010 " gedeïnstallleerd + nieuwe opstart, maar dat maakte geen verschil. Vervolgens verder terug gekeken en er was een paar dagen daarvóór ook nog "Box Sync" én "Comodo Backup" geïnstalleerd. Ik heb deze beide ook verwijderd en opnieuw pc opgestart, toen gaf ineens mijn orderverwerking ook weer de "normale" NL datum + bedragen weer, en kon ik ook weer handmatig bedragen invoeren. Welke van de 2 de boosdoener is geweest en waarom, weet ik niet precies, want ik heb beide tegelijk gedeïnstalleerd, maar mogelijk Box Sync, omdat die waarden synchroniseert en daarbij gebruik maakt van een amerikaanse pc-instelling? Na de deïnstallatie van MVC++ moest ik wel opnieuw AVG opnieuw installeren, omdat die een mfc100u.dll miste. Opnieuw geïnstalleerd en werkt ook weer. Is het nog van belang om MVC++ opnieuw te installeren? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het precies doet, en uit Microsoft en Wikipedia begreep ik ook niet echt of het voor een gemiddelde gebruiker van belang is om het te hebben? In elk geval hartelijk bedankt voor de hulp en de suggesties. Groet, Peter
Link naar reactie
Er zal ooit een programma geïnstalleerd zijn dat t nodig had/heeft. Als alles werkt , gewoon zo laten als je in een programma troubles krijgt meld zich dat vanzelf. Ik heb iets vergelijkbaars gehad met.NET, alles eraf gehaald en op een gegeven moment wilde een programma t gebruiken, laatste versie opgehaald en probleemloos gaan met die banaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...