Ga naar inhoud

Laptop terug door positie bepaling


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Ik las onderstaand artikel hier: http://www.pen.nl/nieuws-wijknieuws/politienieuws Laptop terug door positie bepaling Vrijdag 15 feb 2013 Een uit een woning gestolen laptop werd door software die de positie bepaald terug gevonden. Een verdachte werd donderdag 14 februari aangehouden. Op zondag 3 februari werd bij een woning aan de Van Houtenlaan in Naarden ingebroken. Onder andere een laptop was weggenomen. Door software die de positie van de laptop bepaald kon deze getraceerd worden. De laptop bleek aanwezig in een woning aan de Citerlaan in Nieuwegein. Daar hielden agenten donderdag 14 februari een 20-jarige vrouw aan. Zij zit vast op verdenking van heling. Nu mijn vraag: Hoe heet dit soort software? Werkt dit op iedere laptop?
Link naar reactie
Er zijn verschillende soorten software die zoiets doen, maar 1 van de bekenste is Prey. Dat is gratis en kan je hier downloaden: http://preyproject.com/ Nog een hele goede diefstalbeveiliging, maar dan voor Android, heet Cerberus en kost 2$ en kan je hier downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lsdroid.cerberus&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5sc2Ryb2lkLmNlcmJlcnVzIl0.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Nu is de vraag, zou dat (Prey) ook voor mij werken hier in Mozambique?? Er zijn me al twee laptops gestolen, afgezien van een 4 jaar oude terreinwagen. Voor die auto hebben we een nieuwe met Cartrack. Daarmee kunnen we bij diefstal bepalen waar die auto zich bevind. Ik zou ook de laptops willen beveiligen op deze manier. Wat denken de heren? perloc
Link naar reactie
Tirm: op de lokale (en nationale) politie alhier hoef ik absoluut niet te rekenen. Toen vorig jaar december die auto gestolen was vroeg de politie mij zelfs om mijn mobiel omdat de telefoon niet werkte!! En van een computer hebben ze nog nooit gehoord! Alles wordt nog ouderwets in een boek (met de hand dus) geschreven en daar blijft het verder bij. Nee. ik dacht het volgende: de Nederlandse politie zal werken met coordinaten, GPS, en dat is wereldwijd. Dus ik dacht dat zij dan ook misschien kunnen bepalen waar een gestolen laptop (in dit geval) zich wereldwijd bevindt. Ik kan me niet voorstellen dat hun systeem zich alleen tot Nederland beperkt. Maar het is een slag in de GPS lucht..... En verder, áls ze het zouden kunnen, zouden ze het dan ook voor Nederlanders, woonachtig in het buitenland, willen doen? Ik denk wel dat ik het kan vergeten! perloc
Link naar reactie
Perloc, Nee dat is wat kort door de bocht , ik had gedacht: je laat het zogenaamd stelen, en kijken of 't werkt. Maar gezien de mogelijkheden van jullie H. Hermandad begrijp ik dat het weinig zin heeft.Ik instaleer wel vaker programma's waarvan ik hoop dat ik ze niet nodig heb, en doe dan een proef-sessie.
Link naar reactie
Heb deze discussie vaker gehad, ook hier. Ik heb ooit Prey geïnstalleerd, nooit nodig gehad. Toen mijn opa en oma een laptop kregen, heb ik tegen mijn oom gezegd dat ze misschien Prey moesten installeren. Dit was het antwoord dmv een mailtje: Dat klinkt allemaal heel leuk en veelbelovend. In de praktijk zal het tegenvallen. De redenen zijn als volgt: Als de software direct na diefstal wordt verwijderd of onbruikbaar wordt gemaakt heb je er niets meer aan. Dieven weten natuurlijk ook van het bestaan van deze software. Als je al informatie krijgt over locatie en gebruik ga je hem dan zelf terug vragen? Je zult de politie in moeten schakelen en dan is het maar de vraag of zij de kennis en tijd hebben om achter je laptop aan te gaan. Gelijk heeft ie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...