Ga naar inhoud

Toetsenbord SEM-M2A/Fujitsu: multimedia toetsen werken niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows XP Proff. en kocht via Marktplaats een multimedia toetsenbord van Fujitsu/Siemens, model SEM-M2A. Muziek CD-ROMS speel ik af via de nieuwste versie van Media Player. Een aantal multimedia toetsen werkt wel, maar de mmeste toetsen voor de CD/ROM speler werken niet. De toetsen naar "vorige" track en naar "volgende" track en ook Pause/Afspelen en Stoppen doen helemaal niets. De toetsen Volume+ en Volume- en Mute werken wel goed. Weet iemand of deze functies alleen werken bij een bepaalde tool (b.v. voor de CD-ROM speler) of dat speciale drivers nodig zijn ? De andere toetsen (WWW, DOS, Close, Email enz.) werken wel correct. Wie kan mij helpen aan meer informate/een oplossing? Bedankt alvast voor de reacties
Link naar reactie
Bestand gedownload en geinstalleerd (versie 8.2) . Werkt niet; deze versie is nl voor USB toetsenbord en mijn toetsenbord heeft PS/2 aansluiting. Moest dus versie hebben lager dan 8.0 Vervolgens een lagere versie geinstalleerd, maar ook deze werkt niet samen met mijn toetsenbord. Geen enkele multimedia-functie werkt dan meer. Ik moet morgen gewoon even verder googlen denk ik. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
De eerste/bovenste hit, toen ik googelde op: Fujitsu/Siemens, model SEM-M2A, was deze: [url]http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=87937[/url] Nadeel is dat je betalend Premium Member moet zijn van DriverGuide om dat zip-bestand [u:e89e3be1fc]direct[/u:e89e3be1fc] te kunnen downloaden. Als je geen Premium Member bent, moet je verplicht gebruik maken van de DriverGuide's Installer. Zie op bovengenoemde pagina de tekst onder de groene knop Download Now, en klik daar op de link 'what's this' achter 'Use DriverGuide's Installer'. Wanneer je gebruik wilt gaan maken van bovengenoemde driver, zou ik wel eerst de software van Intellitype verwijderen.
Link naar reactie
@ J. Wolf, [quote:3681f5c9a7="J. Wolf"]deze versie is nl voor USB toetsenbord en mijn toetsenbord heeft PS/2 aansluiting.[/quote:3681f5c9a7] Wellicht de moeite waard om met een PS/2 keyboard to USB adapter te proberen? [img:3681f5c9a7]http://www.imgdumper.nl/uploads6/50f9b9b55adb5/50f9b9b559252-ScreenShot056.jpg[/img:3681f5c9a7]
Link naar reactie
Even een paar dagen geen tijd voor deze klus gehad. Inmiddels heb ik een XP-driver voor het totsenbord gedownload bij Driverguide. Eerdere driver verwijderd en nieuwe driver geinstalleerd. Resultaat: exact hetzelfde probleem als met de vorige driver. Ik vraag me af of het iets te maken heeft met het feit dat ik de muziek afspeel via Media Player 11.0. Ik blijf nog even zoeken naar een oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...