Ga naar inhoud

emailadres in Excel lijst NIET automatisch email initiëren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb één bijzonder grote ergernis in Excel. Als ik een lijst met emailadressen maak dan kies ik in cel eigenschappen voor "tekst" want ik wil niet dat als ik op een emailadres klik er automatisch een email berichtvenster wordt geopend en ik wil ook niet dat een emailadres blauw en onderstreept wordt weergegeven Toch doet dit het wel en dat wil ik nu juist niet. Als secretaris van een netwerk met 24 organisaties uit 19 Europese landen werk ik veel met email lijsten en updates. Dat ik dan telkens een emailberichtvenster moet wegklikken vindt ik met afstand dé grootste ergernis van MSOfice en Excel. Hoe kan ik hier van af komen. :x
Link naar reactie
Jan Malenstein schrijft: [i:532ccf90fa]Dat ik dan telkens een emailberichtvenster moet wegklikken vindt ik met afstand dé grootste ergernis van MSOfice en Excel. [/i:532ccf90fa] Ja, als je niet alles weet van MSOffice dan moet je niet het programma de schuld geven. Klik met rechts op de cel waarin je het e-mail adres heb staan. Klik in het pulldownmenu op Hyperlink bewerken en klik in het dan weergegeven menu op Koppeling verwijderen en zie daar ..... Niet meer onze vrienden van Microsoft de schuld geven. Succes, en voor vragen is er altijd dit forum.
Link naar reactie
ja, dat is leuk: voor een hoeveelheid cellen elke keer opnieuw... dat kan de ts wel, blijkt uit zijn post. ook ik ondervind zoiets in excel: een heel tabblad selecteren, en tekst als standaardcelopmaak instellen, en wordt om de haverklap een getal weer een getal en een mailadres een mailto. als gertcor daar een oplossing voor kent: ik houd me ook aanbevolen.
Link naar reactie
[quote:7af33c16b0="gertcornieuw"]Jan Malenstein schrijft: [i:7af33c16b0]Dat ik dan telkens een emailberichtvenster moet wegklikken vindt ik met afstand dé grootste ergernis van MSOfice en Excel. [/i:7af33c16b0] Ja, als je niet alles weet van MSOffice dan moet je niet het programma de schuld geven. Klik met rechts op de cel waarin je het e-mail adres heb staan. Klik in het pulldownmenu op Hyperlink bewerken en klik in het dan weergegeven menu op Koppeling verwijderen en zie daar ..... Niet meer onze vrienden van Microsoft de schuld geven. Succes, en voor vragen is er altijd dit forum.[/quote:7af33c16b0] De oplossing werkt goed! Bedankt voor de snelle reactie. ALS MS nou eens de help functie wat beter structureert zou dat ook schelen. Ik heb me een ongeluk gezocht in de helpfunctie maar kon dit niet vinden. En ja, dat ligt aan mij omdat ik niet de juiste zoekargumenten had gebruikt en daar zou MS eens naar kunnen kijken. Ik kan in ieder geval weer vooruit.
Link naar reactie
Jan Malenstein fijn dat jij wel kunt leven met deze oplossing. Het is altijd prettig als een vrij nieuw lid op deze wijze geholpen kan worden. Ook als je geen eigen vragen hebt is het zeker leerzaam om zeer regelmatig dit forum te bezoeken en dan te klikken op "Berichten sinds laatste bezoek" En wie weet kun je ook anderen een keer helpen. En derkdejong als jij een probleem hebt start dan een eigen toppic en breek niet in zonder een antwoord te geven daar heeft de TS'er niets aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...