Ga naar inhoud

pdf > pdf-a - (Adobe X Pro)


anoniem

Aanbevolen berichten

Dagelijks moet ik voor een archiefdienst pdfa's maken. Wat ik kan: met een tekstverwerker (Wordperfect) een tekst maken een die opslaan als pdf-a. (ik weet al (alleen) dit: een plaatje moet min 150 dpi hebben en wat het font gebruik betreft, maak ik alles ik Calibri omdat ik weet dat pdf-a's niet alle fonts aanvaarden. (heeft iemand een lijst van de 'aanvaarde fonts'? Daarna ga ik met Adobe die pdfa1-1a opslaan als pdfa-2a (omdat die voor een archief nog beter is dan de 1a - Klopt?) Wat ik niet kan: Andere fonts gebruiken, overweg weten met al die rode kruisjes van preflight als ik eens een pdf-a op een nieuwe manier wil opslaan, ... Vraag: weet iemand een goede tutorial (voor pdf-a's ! ) (op site of te downloaden) - liefst nog in het Nederlands zodat ik die van begin af eens rustig kan doornemen? (of is er een vriendelijk iemand onder jullie die die materie kent en die ik vragen kan stellen - al zullen het er in het begin wel een boel zijn vrees ik?) Dankjewel al aan ieder die de moeite deed om deze draad te lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...