Ga naar inhoud

Bankguard in G Data Internet Security 2013


anoniem

Aanbevolen berichten

Begin december maakte ik gebruik van het aanbod van Computer Totaal voor 1 jaar gratis G Data 2013 IS. Het programma werkt uitstekend, maar als ik in Internet Explorer 9 of Firefox 18.0 de bankguard plugin activeer dan stijgt de opstarttijd van beide browser van vrijwel onmiddellijk naar zo'n 25 seconden en dat is best wel vervelend. Inmiddels heb ik dit verschijnsel nagevraagd bij G Data Support en krijg het volgende antwoord: ============================================ Wel de G Data bank guard is een plug in die bij IE en firefox van toepassing is inderdaad, deze gaat uw browsers extra beschermen op malware en virussen die een normaal antivirussyteem niet kan detecteren. Hij beschermd u dus extra tijdens het internetten en ook bij internetbankieren. Hierdoor kan het mogelijk wat langer duren dan normaal bij het opstarten van bepaalde zaken, maar ondertussen bent u wel optimaal beveiligd. Hier zijn verder geen instellingen voor, enkel de plug in uitschakelen maar dan zijn de browsers niet meer beveiligd door de bank guard. ============================================= Zijn er gebruikers die hier ook van last van hebben of misschien zelf een oplossing hebben gevonden ?
Link naar reactie
dat zelfde had ik ook ik had hem ook een jaar gratis maar na een week weer geheel verwijderd maakte internet dermate traag ook na het uitschakelen van internet beveiliging dus heb gekozen voor een andere antivirus zit nu bij avira werkt snel en goed en vertraagd niet alleen wat lastig is zijn die vervelende popups.
Link naar reactie
Ik heb even geen tijd gehad om te reageren, vandaar dus. Opmerkingen over leeftijdverschil zijn ook niet direct een antwoord op mijn vraag. Een oplossing zoals het gebruiken van een ander programma of het niet gebruiken van de plugin ligt voor de hand, maar dat haalt de veiligheid van bankguard weg en dan is G-Data toch een beetje magertjes. Ik denk dat ik dus maar terug ga naar Avast Internet Security of t.z.t. naar Bitdefender, want dat komt nogal goed uit de testen van AV-Test en AV-comparatives. In ieder geval bedankt voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...