Ga naar inhoud

excel 2007 wijzigt bedragen


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, Ik doe de financiele administratie van mijn vrouw in aan elkaar gelinkte werkbladen van Excel 2007. Sinds een maand of twee veranderen bedragen vanzelf, waarbij alleen bij sommige bedragen de 2 cijfers achter de komma op nul gezet worden: dus ¤ 17,56 wordt ¤ 17,00. Overigens gebeurt dat dan wel weer consequent: het bedrag onder giro en onder de tegenrekening worden allebei op dezelfde wijze gewijzigd. Ook krijg ik vaak foutmelding, waarbij de hele opmaak, verwijzingen en evt. macro’s verdwenen zijn uit het werkblad. Als foutmelding krijg ik het volgende te zien: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="true"?> -<recoveryLog xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/spreadsheetml/2006/main"><logFileName>error052560_05.xml</logFileName><summary>Er zijn fouten aangetroffen in bestand C:\Users\Public\OMZET 2012\factuur_anouk_2012.xlsm</summary>-<removedParts summary="Hier volgt een lijst van verwijderde onderdelen:"><removedPart>Verwijderd onderdeel: het onderdeel /xl/styles.xml met XML-fout. (Stijlen) Fout bij het laden. Regel 2, kolom 2433.</removedPart></removedParts>-<repairedParts summary="Dit is een lijst met de herstelde items:"><repairedPart>Hersteld onderdeel: het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml met XML-fout. Fout bij het laden. Regel 2, kolom 17002.</repairedPart></repairedParts>-<repairedRecords summary="Dit is een lijst met de herstelde items:"><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml</repairedRecord><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet2.xml</repairedRecord><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet3.xml</repairedRecord><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet4.xml</repairedRecord><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet5.xml</repairedRecord></repairedRecords></recoveryLog> Of: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="true"?> -<recoveryLog xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/spreadsheetml/2006/main"><logFileName>error052560_04.xml</logFileName><summary>Er zijn fouten aangetroffen in bestand C:\Users\Public\OMZET 2012\TOTALEN_2012.xlsx</summary>-<removedParts summary="Hier volgt een lijst van verwijderde onderdelen:"><removedPart>Verwijderd onderdeel: het onderdeel /xl/styles.xml met XML-fout. (Stijlen) Fout bij het laden. Regel 2, kolom 1869.</removedPart></removedParts>-<repairedParts summary="Dit is een lijst met de herstelde items:"><repairedPart>Hersteld onderdeel: het onderdeel /xl/styles.xml met XML-fout. (Stijlen) Fout bij het laden. Regel 2, kolom 1869.</repairedPart><repairedPart>Hersteld onderdeel: het onderdeel /xl/worksheets/sheet2.xml met XML-fout. Fout bij het laden. Regel 2, kolom 15958.</repairedPart></repairedParts>-<removedFeatures summary="Hier volgt een lijst van verwijderde functies:"><removedFeature>Verwijderde functie: Opmaak van het onderdeel /xl/styles.xml (Stijlen)</removedFeature></removedFeatures>-<repairedRecords summary="Dit is een lijst met de herstelde items:"><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml</repairedRecord><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet2.xml</repairedRecord><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet3.xml</repairedRecord><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet4.xml</repairedRecord></repairedRecords></recoveryLog Het vervelende is dat de opmaak soms weer terug komt en soms moet ik alles weer opnieuw inkloppen, en de saldi kloppen niet meer en moet ik alles gaan controleren (van inmiddels 12 maanden = plm. 1200 boekingen). Ik heb inmiddels diverse virusscanners (AVG en Karspersky) er over heen gehaald, maar daar kwam niets uit. De problemen begonnen (denk ik) toen mijn vrouw een imac aan het netwerk hing, waarbij ze via Excel 2010 haar boekhouding wilde inzien, maar inmiddels komt ze niet meer in haar administratie, maar blijven de problemen onverminderd doorgaan. Kunnen jullie mij helpen, want ik wordt hiervan wat wanhopig. Ik heb een windows 7 64 professional besturingssysteem, met alle updates en een Intel i7-2600 CPU en 8 gb geheugen. Met vriendelijke groet, Hessel de Vries
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...