Ga naar inhoud

Hoe maak ik een ingebedde Google Map volledig zichtbaar?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op een Japanse website heb ik een beschrijving gevonden van de tussenstations op een voor mij interessante pelgrimsroute - [url]http://www.matsumasa.com/maps/e_saigoku33/[/url] De betreffende webpagina bevat een Google Map, en daarboven een "koptekst' gedeelte, en daaronder een gedeelte met labels en links naar beschrijvingen. Het gaat mij om de Map. Deze is denk ik groter dan wat men in eerste instantie te zien krijgt, want ik kan hem veranderen, b.v. vergroten en verschuiven. Maar wat er op de webpagina zelf te zien is, blijft beperkt tot het zichtbare vlak tussen de "koptekst" en het beschrijvende gedeelte. Vergroten binnen dit beperkte zichtbare vlak heeft nauwelijks zin, want dan zie ik de rest van het gebied waarin ik geinteresseerd ben niet meer. Verschuiven idem, want dan verschuift een ander interessant stuk van het gebied uit beeld. Mijn vraag is nu: is er een manier om uitsluitend de kaart die te zien is op de bewuste webpagina volledig zichtbaar te maken, b.v. door hem in een ander tabblad "fullscreen" te openen?
Link naar reactie
De enige workaround die ik heb gevonden - in Firefox - werkt met de style editor van de developers tool. Deze is op te roepen via de toetscombinatie shift-F7. Hier kun je de stylesheet van de pagina aanpassen. Voor het fullscreen krijgen van de kaart moet je twee waarden aanpassen bij #menuheader en #map. Zie afbeelding. [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/51/mapstyleedit.jpg/][img:81445112e1]http://imageshack.us/a/img51/8518/mapstyleedit.jpg[/img:81445112e1][/URL] Nadeel van deze methode is dat het tijdelijk werkt, op het moment dat je met deze style editor bezig bent.
Link naar reactie
[quote:949a5ceb65="vuurtoren"]De enige workaround die ik heb gevonden - in Firefox - werkt met de style editor van de developers tool. Deze is op te roepen via de toetscombinatie shift-F7. Hier kun je de stylesheet van de pagina aanpassen. Voor het fullscreen krijgen van de kaart moet je twee waarden aanpassen bij #menuheader en #map. Zie afbeelding. Nadeel van deze methode is dat het tijdelijk werkt, op het moment dat je met deze style editor bezig bent.[/quote:949a5ceb65]Dank je wel voor je aandacht! Dat is alweer een stapje verder! Gelukkig is Firefox ook mijn favoriete browser. Ik heb de waarden aangepast zoals je hebt aangegeven, maar blijf zitten met het probleem dat het onderste deel van het scherm grijs blijft. Gek genoeg heeft dit deel blijkbaar wel een veranderlijk formaat, want het wordt kleiner c.q. groter als ik met de + en - op de Google kaart speel. Ik heb van alles geprobeerd, maar zie niet echt wat ik nog voor waarden zou moeten veranderen om ook dit grijze deel weg te krijgen ... Help?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...