Ga naar inhoud

Cookies


anoniem

Aanbevolen berichten

jolo: de link naar MS is voor Windows 7. Ik hou het bij Windows XP al is het alleen al om de verreweg véél betere search mogelijkheid. En wat moet ik dan doen? Bij de krant cookies toestaan en dan in OE blokkeren? Is dat niet een beetje tegenstrijdig? vuurtoren: ... en leg eens uit hoe je dat doet? In welke browser? OE 6.0? perloc
Link naar reactie
Passer: Wat is FF? (En tevens is het afgedrukte scherm mij totaal onbekend. Ik gebruik OE 6.0 en dit is kennelijk van een andere browser. Cookies zouden bij de wet verboden moeten worden, want volstrekt overbodig. En alle mooie garantie's ten spijt, er is genoeg kaf onder het koren. Tja, derkdejong, kun je je nader verklaren? Ik heb cookies inmiddels uitgezet in OE en bij de krant www.ad.nl cookies geaccepteerd. Maar de krant weigert te openen. Dus nu moet ik het het zonder krant stellen? Ehhhh. FF, is dat FireFox?? Wel eens van gehoord..... Dat is een browser niet? Ik zie geen enkele reden waarom ik zou moeten overstappen op een andere browser. perloc
Link naar reactie
FF: daar bedoelde ik inderdaad Firefox mee - enne: 'k wil je nergens aanzetten om FF te gaan gebruiken hoor. Maar omdat ik nergens (klopt?) merkte welke browser jij gebruikte, gaf ik even de tegenstellingen voor Firefox door. Maar nu treed ik wel even Derkdejong bij: OE : wat bedoel je daarmee? Meestal wordt met OE outlook express bedoeld, dit is echter geen browser en dus dacht ik dat die 'O' een typfout van je was en dat het een 'I' moest zijn voor I(ntenet) E(xplorer) Niet dus? ? Wat bedoel jij dan met OE ?
Link naar reactie
[quote:13e7ec4077="perloc"] Tja, derkdejong, kun je je nader verklaren? Ik heb cookies inmiddels uitgezet in OE en bij de krant www.ad.nl cookies geaccepteerd. Maar de krant weigert te openen. Dus nu moet ik het het zonder krant stellen? ........... [/quote:13e7ec4077]Dat spreekt elkaar toch tegen? Cookies uitzetten, betekent ook echt uitzetten, alsnog een site toestemming verlenen is dan toch onzin? Eén van de oplossingen is om de browser zo in te stellen dat alle cookies worden verwijderd bij afsluiten. Geen probleem dunkt me als je dit niet erg vindt. Het enige nut, en ook [b:13e7ec4077][u:13e7ec4077][i:13e7ec4077]echt[/i:13e7ec4077][/u:13e7ec4077][/b:13e7ec4077] het enige, wat ik ervaar, is dat cookies indirect er voor zorgen dat m'n inloggegevens worden bewaard. Waar dat risico's inhoudt vink ik die optie natuurlijk nooit aan, maar dit mis je uiteraard wel bij dat verwijderen na uitschakelen. Een andere optie die hier nog niet is genoemd is CCleaner. Die kun je regelmatig laten draaien en standaard ruimt die ook alle cookies op. Het verschil met de instellingen van je browser is dat je bepaalde cookies kunt bewaren als je dat toch wel handig vindt met inloggen
Link naar reactie
derkdejong: ik moet je absoluut gelijk geven!! Ik ben zo stom geweest om OE in te typen terwijl ik natuurlijk bedoelde IE 6.0 Dus ik zat helemaal fout en sorry daarvoor!! Alle reactie's samengevat zie ik dat, als ik de krant wil lezen, cookies moet toestaan en die achteraf handmatig moet verwijderen. Ik heb nog geen aanwijzing gezien dat dit automatisch zou kunnen, hoewel daar wel over wordt gesproken. perloc
Link naar reactie
Dat automatisch verwijderen kan wel terdege, maar er wordt dan wel de hele browsergeschiedenis verwijderd: Menu Tools > Internetopties >General > Browsing history: Delete temporary files, cookies, saved passwords and web form information. Voor het selectief verwijderen zul je toch een programma zoals CCleaner nodig hebben. Gewoon regelmatig even draaien, dan verwijdert hij alle cookies, behalve de nuttige die je als zodanig hebt aangewezen.
Link naar reactie
jolo: ik heb met search (van WinXP) op cookies laten zoeken en alles verwijderd wat daar opkwam.. Desondanks blijft ad.nl weigeren de krant te openen. (In IE heb ik alle cookies geweigerd) Dus AD.nl zet een cookie, kijkt of die is geplaatst, IE weigert en de krant opent niet. Ik ben helaas allergies om mijn naam op Internet te verspreiden. Dus geen facebook en al dat spul. Ook nauwelijks een programma waarbij je moet registreren, tenzij ik er niet onderuitkom. Dank voor de hulp. perloc
Link naar reactie
Dan zou je deze twee Microsoft hyperlinks kunnen checken [url=http://support.microsoft.com/kb/283185/nl]Cookies beheren in Internet Explorer 6[/url] [url=http://support.microsoft.com/kb/923737]De instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen[/url] Eventueel zou je in dit scherm [url=http://www.ad.nl/static/nmc/nmc/cookiewet/scherm2.html?url=http://www.ad.nl/]Meer informatie over cookies van AD.nl[/url] kunnen klikken op Ja, ik accepteer cookies. Als je echt nog IE6 draait, kun je wellicht beter upgraden naar IE8. Als dat allemaal niets oplevert, zit er waarschijnlijk niets anders op om het met een alternatieve internetbrowser te proberen.
Link naar reactie
jolo: helaas geven de hyperlinks geen oplossing voor mijn probleem. Het is de wet die me dwarszit, niet de instelling voor cookies in IE. Ik neem aan dat IE8 veel meer toeters en bellen heeft waar ik geen behoefte aan heb maar wat betreft behandeling van coolies geen oplossing brengt.. In deze discussie is ook niet naar voren gekomen dat er een programma is welk cookies na bezoek van een site automatisch verwijdert. Ik moet het iedere keer met de hand doen, of een ingestelde ccleaner bij boot. Maar booten doe ik vrijwel nooit (tenzij het electriek uitvalt wat nogal eens voorkomt) want de computer gaat in hibernate na druk op de uit-knop. Afgezien daarvan ben ik nogal huiverig voor ccleaner: die ruimt me veel te veel op als je even niet kijkt..... Het bleek ook dat Internetbankieren niet mogelijk is als de cookies toegang uit is gezet in IE. Daarvoor heb ik de schuiver in "Privicy" op High moeten zetten. Daarmee werkt Internetbankieren. Maar dat is nog niet naar de zin van AD.nl Die doet het nog steeds niet. Dank voor de reactie's. perloc
Link naar reactie
[quote:355ff9cf0e="perloc"]Ik zie geen enkele reden waarom ik zou moeten overstappen op een andere browser. perloc[/quote:355ff9cf0e]euh.. misschien is dit dan de reden wel? Met Firefox worden ze (na instelling) dus automatisch gewist (behalve degene die je wil houden) Al wil ik je niet overhalen om naar FF over te schakelen hoor - ieder zijn meug hé?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...