Ga naar inhoud

kan geen nieuwe partitie meer maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag windows 8 installeren op een nieuwe partititie, omdat ik graag wil dualbooten. Een tutorial gevonden op internet en gevolgd. Bij het schijfbeheer kon ik geen nieuwe partitie meer maken, omdat ik al aan het maximum zit. wat kan ik doen? liefst jip en janneke taal, want al die moeilijke termen snap ik niet. alvast bedankt!! [img:df9e9b2599]http://i49.tinypic.com/fuc6c1.png[/img:df9e9b2599] [/img]
Link naar reactie
Op een schijf kunnen maximaal vier partities aangemaakt worden. Maak je een uitgebreide partitie aan, dan kunnen daar wel meerdere logische stations in worden aangemaakt. Wat bij jou zo te zien al het geval is. Je zult dus de boel zo moeten ombatterijen, dat je een van de partities omzet naar een logisch station in de uitgebreide partitie. Daarna kun je een nieuwe primaire paritie aanmaken voor win8. Het lijkt me niet onverstandig om backups te maken.
Link naar reactie
Al enkele ideeën waarmee je doet wat je wil, maar wat ik in jou geval zou doen: (maar het vraagt wel een boel werk en de nodige backups van al je partities) Je C is 650 Gig, dat is een boel te groot. Zelf zou ik ze naar 100 brengen en dan gewoon - als dit achter de rug is, je andere partities verwijderen en er een uitgebreide van maken - en diè kan je dan indelen in zoveel partities je maar wil. Alleen: zelf ken ik nog maar XP, dus ik weet niet of jij je C vanuit Win7 kan gaan verkleinen ofwel dat je er een extern backup-programma voor nodig hebt. Anderen kunnen hierover wllicht iets zinnigs zeggen? (idem wat betreft die herstelpartities: of je die nog nodig hebt of niet) Wacht dus best nog even reactie op dit bericht af voor je aan de slag gaat.
Link naar reactie
Best knap, er staan 6 primaire partities en 1 extended op, nooit gezien. Heb er een poster van gemaakt, bedankt. :P Maare, denkelijk is de partitietabel vernaggeld want ipp kan dit helemaal niet. Er staan een paar partities op waar niets op staat, die kun je verwijderen, denkelijk de laatste 4, na verwijdering kun je extended partitie naar rechts opschuiven. Dan de C: naar links verkleinen dan hou je in het midden een unallocated ruimte over waar je een primaire ntfs partitie van kunt maken. Dan heb je immers 3 primaire en 1 extended wat eigenlijk ook het maximaal aantal partities is. Doe het met een 3e party progje en per handeling, anders moet hij teveel doen en kunnen er fouten ontstaan. Heb ze in 2 smaken voor je. http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html http://www.partition-tool.com/download.htm
Link naar reactie
Je hebt zes primaire en een uitgebreide. Ik vermoed dat niet alle partities actief zijn, anders zou dit niet kunnen. Wat ook gesuggereerd wordt door het ontbreken van schijfletters. Je zou de herstel en recovery partities kunnen backuppen naar een externe schijf, voor het geval je ze later nodig zou hebben. Daarna kun je deze van de schijf verwijderen. Je houdt dan waarschijnlijk alleen de c: schijf over. Waarna het toevoegen van win8 niet zo'n probleem meer zou moeten zijn.
Link naar reactie
Wat een gedoe, heb dit er over gevonden, is wel Duits. [quote:a1c5e249c1]ich hatte die Frage auch an den MEDION Support gerichtet und gerade diese Antwort erhalten: Für die MEDION Fastboot Funktion werden standardmäßig 3 zusätzliche Partitionen vom System angelegt. Sollte Sie diese Funktion nicht nutzen, können Sie diese über den Ambion Wizard in der Systemsteuerung deinstallieren. Die Partitionsaufteilung der Festplatte können Sie über die Datenträgerverwaltung ändern. Gehen Sie hierzu bitte folgendermaßen vor. 1. Sichern Sie den Inhalt der Recover Partition in der Partition Boot C (z.B. in einem neuen Ordner). 2. Rechtsklick auf "Computer" auf dem Desktop oder im Startmenü. 3. Klick auf "Verwalten". 4. Klick auf "Datenträgerverwaltung". 5. Löschen Sie die primäre Recoverpartition. 6. Erstellen Sie im unpartitionierten Bereich ein einfaches Volume. 7. Die Partition "Boot" und das neue Volume entsprechend der Größenbedürfnisse anpassen. Die Partition "Boot" sollte 40-50 GB nicht unterschreiten, damit das Image des Auslieferungszustands noch in diese Partition kopiert werden kann. 8. Im neuen einfachen Volume können jetzt logische Laufwerke eingerichtet werden 9. Kopieren Sie die Recoverdaten in ein logisches Laufwerk der neuen Partition. Dieses Laufwerk sollte mit dem Laufwerksbuchstaben "D" benannt sein, damit das Recover in den Auslieferungszustand im Notfall ohne Probleme funktionieren kann.[/quote:a1c5e249c1] http://www.nickles.de/forum/windows-7/2011/akoya-e6224-laptop-mit-7-partitionen-wofuer-538808627.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...