Ga naar inhoud

Probleem nieuw systeem


anoniem

Aanbevolen berichten

Twee maanden geleden kocht ik voor de zoon de volgende PC : -OS Win 7 -MidiTower Coolmaster Storm Enforcer, GB HyperMoederbord Gigabyte GA Z68 X UDH3-B3 LGA 1155 -CPU Intel i5 -2500 Boxed,Ram Kingston , 8 GB 1600 Mhz DDR 3HD WesternDigital 1 TB Sata III, DVD RW Sata Speed 24,PowerSupply 600 Watt Corsair,Shartkoon Sata Hotswap Tray +HD Seagate 1 TB Probleem I : Bij opstart loopt de PC vast op het startup Screen "Logo Screen Gigabyte" Wanneer ik twee USB devices loskoppel, start de PC opnieuw op maar zonder startup screen "Logo Screen Gigabyte noch Post Screen Bios zoals voorheen. De pc start windows 7 met het windows Logo. Ik heb de indruk dat sommige USB poorten 3.0 niet correct werken . Zou nieuwe drivers en update Bios oplossing zijn? Kent iemand dit probleem ? Probleem II -Ik heb ook problemen met Sharkoon Sata Hotswap Tray: Op een Sata Seagate HD 1 TB die ik nog had heb ik een kale Win 7 met succes geïnstalleerd a-De opstart verloop normaal. Maar tot mijn verbazing staan ook in schijfbeheer alle bestanden en partities van de interne schijf 0 Western Digital. b- Opstart vanaf schijf 0 Western Digital met schijf 1 Sata Seagate in Sharkoon Hotswap Tray: Zelfde resultaat alle bestanden en paritities van de interne schijf 1 Seagate staan ook in schijfbeheer. c- Opstart vanaf schijf 0 Western Digital zonder schijf 1 Sata Seagate Sharkoon in Hotswap Tray: Alles normaal alleen bestanden schijf 0 Western Digital staan in schijfbeheer. Is dit normaal ? Kent iemand dit probleem ? MVG
Link naar reactie
Probleem 1: Start de pc wel meteen op als je die 2 USB apparaten loskoppelt voordat je opstart? Als die twee hun eigen stroomvoorziening hebben, staan ze uit of aan? Indien ze uit staan, wat gebeurt er als ze aan staan? Hoe lang wacht je met herstarten? Over welke twee apparaten hebben we het hier? Probleem 2: Dit is volledig normaal, en precies zoals het zou moeten werken. Het feit dat je opstart van een hot-swap drive wil niet zeggen dat de interne harddisk niet herkend wordt, en windows die niet kan gebruiken, en vice versa.
Link naar reactie
[quote:984df812d3="Marc H"]Probleem 1: Start de pc wel meteen op als je die 2 USB apparaten loskoppelt voordat je opstart? Als die twee hun eigen stroomvoorziening hebben, staan ze uit of aan? Indien ze uit staan, wat gebeurt er als ze aan staan? Hoe lang wacht je met herstarten? Over welke twee apparaten hebben we het hier? Probleem 2: Dit is volledig normaal, en precies zoals het zou moeten werken. Het feit dat je opstart van een hot-swap drive wil niet zeggen dat de interne harddisk niet herkend wordt, en windows die niet kan gebruiken, en vice versa.[/quote:984df812d3] @Marc H De PC start traag op na wegnemen twee apparaten.(vertraging 1,5 min) Hij schijnt te zoeken naar de opstart schermen (Logo Gigabyte) die hij uiteindelijk niet vind en dan maar opstart in win 7 met het logo van windows. De twee weggenomen apparaten zijn 1 externe HD Medion 500 GB,en een Skarkoon voor backups te maken. Deze apparaten zijn willkeurig gekozen met twee ander zou het de zelfde toestand zijn. Ik dacht een USB hub met voeding te kopen,wat is uw mening? De resterende apparaten zijn: 1 Canon 4200 scanner,1 xerox 6125 N printer,1usb muis Logitech en 1 Logitecht toetsenbord. Uitgezonderd muis en toetsenbord staan alle apparaten usb aan, stroom uit indien niet in gebruik. MVG
Link naar reactie
Heb je al eens in de BIOS gekeken naar de bootvolgorde? Het lijkt me dat in jouw geval de Sata hotswap schijf als eerste moet staan zodat als deze aanwezig is de computer hiervan opstart. Hiervoor moet de schijf wel even aangesloten zijn anders ziet de BIOS hem niet. Dan de interne harde schijf zodat als de hot swap schijf afwezig is of geen systeem bevat van de interne schijf wordt opgestart. Hierna pas eventuele externe USB devices ed. Als je hiervan nooit opstart kun je die uit de bootvolgorde verwijderen. Als ze als eerste of in ieder geval voor de interne schijf staan gaat de BIOS eerst kijken of er een systeem op te vinden is en dat neemt tijd. Dat Gigabyte opstartscherm kun je waarschijnlijk in de BIOS uitzetten. Ook kun je er in de BIOS voor kiezen het Post screen niet weer te geven.
Link naar reactie
[quote:457f479b67="a.tip"]Heb je al eens in de BIOS gekeken naar de bootvolgorde? Het lijkt me dat in jouw geval de Sata hotswap schijf als eerste moet staan zodat als deze aanwezig is de computer hiervan opstart. Hiervoor moet de schijf wel even aangesloten zijn anders ziet de BIOS hem niet. Dan de interne harde schijf zodat als de hot swap schijf afwezig is of geen systeem bevat van de interne schijf wordt opgestart. Hierna pas eventuele externe USB devices ed. Als je hiervan nooit opstart kun je die uit de bootvolgorde verwijderen. Als ze als eerste of in ieder geval voor de interne schijf staan gaat de BIOS eerst kijken of er een systeem op te vinden is en dat neemt tijd. Dat Gigabyte opstartscherm kun je waarschijnlijk in de BIOS uitzetten. Ook kun je er in de BIOS voor kiezen het Post screen niet weer te geven.[/quote:457f479b67] @Marc H Probleem opgelost! Nieuwe drivers op USB poorten geinstalleerd en nieuwe bios F12 geupdate Bedankt voor het helpen meedenken. Mvg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...