Ga naar inhoud

Scherm resolutie


Aanbevolen berichten

Ok, weet niet zo goed waar ik moet beginnen, maar laat ik eerst zeggen wat ik als hardware heb. Ik heb: - Asus M3N78 Pro moederbord - AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5600+ 2.90 GHz - PCI to IDE card - Logitech Webcam - Een aantal HDD En dat is het dan wel zo'n beetje. Oh ja, en een CRT monitor (19 inch geloof ik) Ik heb als OS Windows 7 64-bit. Sinds een half jaar of zo is mijn resolutie veranderd naar 800x600. Deze kan ik niet veranderen. Bij Display staat dan ook: Generic Non-PnP Monitor. Ik heb een aantal maanden Windows volledig opnieuw geinstalleerd en toen was het even weer goed, maar daarna weer terug naar 800x600. Ik heb toen veel op internet gezocht en iedereen was het erover eens dat het aan de drivers moest liggen. En een "gouden tip" was een rollback doen van de drivers. Dit hielp inderdaad, maar na een tijdje was het toch weer terug. Ik heb toen een aantal keer "update driver" en "rollback driver" gedaan en af en toe lukte het me om dan weer de juiste resolutie te krijgen. Soms gebeurde het zelfs dat spontaan de resolutie weer goed was om dan weer na enkele uren/minuten weer terug te springen op 800x600. Na lang overwegen heb ik vandaag een nieuwe Graphics Card gekocht en die geinstalleerd, maar dat mocht niet baten. Ik heb daarom zojuist weer Windows opnieuw geinstalleerd, en tijdens de installatie was de resolutie even goed, maar na een paar minuten weer teruggesprongen op 800x600. Ik heb echt geen flauw idee wat ik nu nog kan doen. Bij Device Manager/Display Adapters staat nu: NVIDIA GeForce 8300 (dat is mijn on-board Graphics Card, ik heb de nieuwe weer uitgebouwd, want die wil ik weer terugbrengen naar de winkel). Dubbelklikken erop geeft: This device is working properly. Ik heb zojuist van de Asus website een Chipset Update gedownload genaamd: 1549W7Vista64. Dat was de nieuwste update, maar die heeft ook geen succes gebracht. Bij de eigenschappen van de Display Adapter staat als datum 14 Juli 2009, wat volgens mij niet de nieuwste is, maar dat snap ik dan niet als ik de nieuwste net heb geinstalleerd.... Ik heb daarna het volgende gedaan: Ik heb mijn BIOS geupdate met ez flash en nu start mijn pc totaal niet meer op. Ik kom niet voorbij het scherm waarbij ik op DEL kan drukken om bij de BIOS setup te komen. Ik kan zelfs niet met bootable cd of floppy opstarten.... Wat nu? Heb overigens mijn monitor getest op een andere pc en dat gaat goed. Ik heb overigens nog nooit drivers voor mijn monitor hoeven te installeren en het heeft ook op deze pc gewerkt. Moederbord is ongeveer 4 jaar oud. Heb ook zojuist geprobeerd mijn BIOS te resetten d.m.v. de jumper en ook door te batterij te verwijderen, maar dat heeft ook niets gebracht... Ik ben radeloos! Met vriendelijke groet, Queen
Link naar reactie
zoals je kunt zien . heb je een VGA chip op het bord zitten . Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU Hybrid SLI™ Support (supports Windows Vista only) Supports HDMI™ Technology with max. resolution up to 1920 x 1200 Supports DVI with max. resolution up to 1920 × 1200 @ 60 Hz Supports D-Sub with max. resolution up to 1920 × 1440 @ 75 Hz HDMI/DVI/RGB Support Supports Microsoft® DirectX 10, OpenGL 2.0, Pixel Shader 4.0 Support PCIe 2.0 / 1.0 Architecture Maximum shared memory of 512MB dus je moet de Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU updaten . of wat waarschijnlijk is wat meer geheugen aan de Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU. toe kennen in het bios
Link naar reactie
[quote:9e6737bed8="gerben"]Kijk eens of je hier iets mee kunt: http://www.biosman.com/biosrecovery.html[/quote:9e6737bed8] Nee, dit helpt niets. [quote:9e6737bed8="canonboy"]zoals je kunt zien . dus je moet de Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU updaten . of wat waarschijnlijk is wat meer geheugen aan de Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU. toe kennen in het bios[/quote:9e6737bed8] Ik snap dit helemaal niet. Het grootste probleem is nu dat mijn pc totaal niet meer opstart. Maar daarvoor was het probleem dat ik de resolutie niet kon aanpassen. MAAR, alles heeft perfect gewerkt en ik heb ook niets veranderd... Dus waarom zou ik meer geheugen toe moeten kennen? Mvg, Queen
Link naar reactie
[quote:d4d9ea4311="Queen"][quote:d4d9ea4311="gerben"]Kijk eens of je hier iets mee kunt: http://www.biosman.com/biosrecovery.html[/quote:d4d9ea4311] Nee, dit helpt niets. [quote:d4d9ea4311="canonboy"]zoals je kunt zien . dus je moet de Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU updaten . of wat waarschijnlijk is wat meer geheugen aan de Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU. toe kennen in het bios[/quote:d4d9ea4311] Ik snap dit helemaal niet. Het grootste probleem is nu dat mijn pc totaal niet meer opstart. Maar daarvoor was het probleem dat ik de resolutie niet kon aanpassen. MAAR, alles heeft perfect gewerkt en ik heb ook niets veranderd... Dus waarom zou ik meer geheugen toe moeten kennen? Mvg, Queen[/quote:d4d9ea4311] om dat er een Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU. in zit . en als die zo als bij een gewone videokaart te weinig geheugen heeft . dan kan je de resolutie niet omhoog gooien ook niet bv 32 bit kleur diepte
Link naar reactie
Vraag me niet waarom, maar alles werkt weer perfect. Ik heb de stroomkabel uit de pc en de batterij van het moederbord genomen. Zo een uurtje laten staan (was ongeduldig) en daarna batterij er weer in gedaan. Ik kreeg bij het opstarten ineens een POST message waar bij ik daarna gelijk op DEL drukte. Ik kwam het BIOS setup menu binnen. Ik kon via EZ Flash mijn oude BIOS ROM (0701) herstellen. Ik zag ook de BIOS ROM van mijn moederbord cd, maar koos toch maar voor de oude versie. Misschien zijn beide dezelfde? En tot mijn grote verbazing kon ik ook ineens mijn resolutie weer handmatig veranderen. Mijn pc draait nou een uurtje ongeveer perfect en ik verwacht dus dat het zo blijft (fingers crossed, knock on wood!). Rest mij nog 1 vraag: Doe ik er verstandig aan om mijn BIOS (eventueel via de Windows mogelijkheid) te updaten naar de allernieuwste versie (1402) of zal ik het liever laten? Ikzelf denk aan het laatste...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...