Ga naar inhoud

software op backup


Aanbevolen berichten

Het opstarten van mijn pc gaf zoveel problemen, dat ik deze uiteindelijk heb moeten wegbrengen. De enige optie bleek, om alles van de harde schijf te verwijderen. Wel werd er een backup van alles gemaakt en gebrand op een schijfje. Is het mogelijk vanaf deze backup programmas te gebruiken, die ik nu kwijt ben ??
Link naar reactie
[quote:a488cebe90="arjant2"]Als er een volledige image werd gemaakt van de schijf en deze image wordt teruggeplaatst op de nieuwe harde schijf zou je gewoon verder moeten kunnen werken. Als het een simpele kopie is dan zijn de programma's niet te gebruiken[/quote:a488cebe90] Ik heb het schijfje bekeken en het is inderdaad een backup. Wat de verloren programmas kan ik hier dus niets mee. Is er misschien een website, waar oudere programmas van Adobe te koop zijn ? Zoals Dreamweaver en Photoshop ?
Link naar reactie
Ik heb het schijfje bekeken en het is inderdaad een backup. Wat de verloren programmas kan ik hier dus niets mee. Is er missc[/quote]Wat Arjant2 al schreef: wat is voor jou een 'backup' Want Backup wordt ook nogal eens gebruikt voor (een vorm van) kopie. Waaruit besluit je dat het een backup is? Indien het echt een backup (ghost, image) is, dan heb je er normaal ook een opstartprogramma (met cd) bij die die kan terugzetten en dan heb jij je programma's wel werkend terug. Dus is de vraag: is het een (echte) backup of niet ?
Link naar reactie
Ik leidt uit de vraagstelling af dat Windows corrupted was en opnieuw geïnstalleerd is. Dan helpt het terugzetten van een image ook niet echt. Voor TS: als je de productcodes van de programma's hebt is er vast wel iemand waarvan je de betreffende cd/dvd mag lenen. Je kunt ook bij de diverse fabrikanten het nodige downloaden, al dan niet nadat je contact hebt gehad en de situatie hebt uitgelegd.
Link naar reactie
Ik heb het schijfje bekeken en kom het volgende tegen. Mij zegt het niet veel. Windows was inderdaad corrupted....... open schijfje en zie twee mappen BDMV Certificate Open ik map BDMV, dan zie ik 8 mappen auxdata, backup, BDJO, clipnf, Jar, Meta, Playlist, Stream. Dan nog twee bestanden index.bdmv enMovieObject.bdmv Open ik map Certificate, dan zie ik map Backup en bestand id.bdmv
Link naar reactie
[quote:152438b106="Hans60"]Ik leidt uit de vraagstelling af dat Windows corrupted was en opnieuw geïnstalleerd is. Dan helpt het terugzetten van een image ook niet echt.[/quote:152438b106] Klopt, 'k heb de eerste post eens herlezen en de backup is dus door die zaak gemaakt. Vraag is: voor of na het terugzetten? Hoe dan ook : als ze eerst een backup maakten (en dan je winddows terug installeerden) ben je er toch niets meer mee want dan is het een backup van een corrupt systeem. Mogelijk nog alleen goed om eigen bestanden terug binnen te halen, maar niet voor je progs en zo. Als dus je vraag is van je programma's terug te krijgen is het antwoord spijtig genoeg: neen. Gulden regel: als je iets installeert, hou altijd je installatiebestand(en) bij ! ! (zelfs nuttig van dingen die je 'toch' op het net vindt, want soms zijn die dan toch blijkbaar niet meer te vinden)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...