Ga naar inhoud

back-up maken


Aanbevolen berichten

Ik probeer bestanden van outlook express te importeren in een ander e-mailprogramma. Ik heb het geprobeerd met eudora, outlook en thunderbird. Maar er komen steeds van allerlei mappen bij zodat ik het overzicht gewoon verlies. Als ik dan kijk waar de bestanden eigenlijk zijn opgeslagen krijg ik de volgende link: :/Users/Gerda/AppData/Roaming/Thunderbird/Profiles/1k2mwna6.default/Mail/Local Folders/Outlook Express-import.sbd/Postvak IN Dit bestand ia niet op mijn computer te vinden. Eigenlijk is de hele directory niet te vinden. Dus bijvoorbeel Gerda/AppData enz. staat gewoon niet op mijn computer. Ik kan dus eigenlijk mijn bestanden niet goed opslaan. Ik begrijp hier niets van. Hoe kan er nu een link in een programma staan terwijl die link gewoon niet bestaat. Wie weet hier iets van. Gerda
Link naar reactie
AppData zal zeker op je systeem aanwezig zijn, en indien je meerdere gebruikersaccounts gebruikt dan voor elk account een appdata-map. Bijvoorbeeld C:\Users\Systeembeheerder\appdata C:\Users\Gerda\appdata C:\Users\Derde\appdata De appdata-mappen zijn echter standaard verborgen. Een specifieke appdata-map vind je door die te zoeken. Bijvoorbeeld door de locatie van die appdata-map (zoals bijvoorbeeld C:\Users\Gerda\appdata) in te voeren in het adresvak in Windows Verkenner en dan Enter te geven, of de locatie van die appdata-map in te voeren in het zoekvak in Start in Vista of Windows 7 en vervolgens Enter te geven. Zo vind je die specifieke appdata-map. Een andere optie is de appdata-mappen en alle andere verborgen mappen zichtbaar te maken door in Windows Verkenner twee weergave-instellingen aan te passen: A. de standaard verborgen beveiligde Windows besturingssysteem bestanden en B. andere verborgen bestanden en mappen zichtbaar maken. Dit is echter niet nodig wanneer je de appdata-mappen opzoekt via invullen in Verkenner of in het Vista/Win7-zoekvak in Start zoals hierboven aangegeven. Heb je op die manier de appdata-hoofdmap voor het betreffende account gevonden (zoals C:\Users\Gerda\appdata) dan kun je daarbinnen verder naar de sub-map die je nodig hebt, zoals die C:/Users/Gerda/AppData/Roaming/Thunderbird/Profiles/ map die je zocht. Succes.
Link naar reactie
Ik heb de map inderdaad gevonden. Maar met zoeken kon ik hem niet vinden. Uiteindelijk zag ik dat er bij mij ergens 'netwerk' staat. Toen ik daarop klikte kwam ik wel bij de map terecht. Maar onder de C: of bij Computer of bij de andere mappen die bovenaan mijn scherm staan, vond ik niets. Toch merkwaardig vond ik. Maar goed, bedankt voor je advies. Het is dus nu in orde. Gerda
Link naar reactie
Hai Gerda, Waarom je AppData niet vond op de manier zoals ik aangaf, maar via Netwerk, dat begrijp ik niet. Maar dat je de gezochte map hebt gevonden, dat is mooi. Een e-mailprogramma kan ik je niet adviseren. Alle mailprogramma's die ik ken hebben hun eigen voordelen maar ook hun nukken, en veel gebruikers hebben hun favoriete mailprogramma. Ik kan je er daarvan niet specifiek één aanraden. Naast de Microsoft programma's is vooral Thunderbird populair en op zich een prima programma. Maar evengoed lees ik genoeg over problemen met Thunderbird, ook bij de meest recente update weer. Zelf gebruik ik mijn favoriete specifieke webmail. Zou die op een gegeven moment zo veranderd worden dat die me niet meer zou bevallen, en ik zou me daardoor gedwongen voelen een mailprogramma te gaan gebruiken, dan zou Thunderbird het programma moeten zijn dat ik zou gaan proberen (al zou dat met tegenzin zijn).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...