Ga naar inhoud

outlook express


Aanbevolen berichten

Ik moet bestanden vanuit outlook express importeren op een ander notebook met windows 7. Met alle e-mailprogramma's zijn er problemen. Kan ik outlook express ergens downloaden voor windows 7? Ik kom op allerlei sites terecht, maar ik vind geen outlook express. Windows livemail geeft ook problemen, eudora doet het niet goed, thunderbird ook niet. Ik heb alles op een andere computer staan in outlook express, dus ik kan nog steeds overal bij. Maar dit notebook gaat mee met vakantie. Gerda
Link naar reactie
Ik heb hier ook heel veel problemen mee gehad. Wat ik o.a. gedaan heb is in de oude p.c. ook het nieuwe e-mailprogramma geïnstalleerd, aangezien W7 geen Outlook Express kan hebben.En het is ook niet te downloaden. Het nadeel van LiveMail vond ik dat je een nieuw adres moet maken (inloggen etc). In eerste instantie koos ik voor Thunderbird; maar of daar behalve de adressen ook alle mappen geïmporteerd worden weet ik niet meer. Uiteindelijk gekozen voor Outlook (als je nog een Office-cd hebt; zelf gebruik ik nog 2003), en daarvan de export-map (.pst) per USB of zo naar de nieuwe pc over gezet. Nadrukkelijk heb ik wèl alle e-mailadressen van O.E. ook afgedrukt voor noodgeval, en heb daar wel baat bij gehad. Vooral ook als de oude e-mailadressen niet consequent met eerst vóórnaam en dan achternaam (of: andersom) gemaakt zijn. En met zakelijke adressen is dat nog moeilijker. Misschien dat een echte ervaringsdeskundige hier zijn licht over laat schijnen? Er moeten toch veel gebruikers van XP met OE naar W 7 overgestapt zijn? Gmail is tegenwoordig ook een aardig alternatief en dat zie je steeds vaker.
Link naar reactie
ik denk dat je met thunderbird het makkelijkst kan verder werken. maar dan wel aldus handelen, dan gaat het feilloos: zet thunderbird op de pc waarop outlook express staat en laat thunderbird dáár de mailbestanden importeren. installeer mozbackup http://www.mozbackup.nl/ook op die oude pc en laat een backup maken van thunderbird. installeer thunderbird op de nieuwe pc, ook mozbackup en haal zo de gegevens van de oude pc over naar de nieuwe.
Link naar reactie
Dat was een goede tip van je. Ik heb je aanwijzingen opgevolgd, maar het enige wat me nu niet lukt is het verzenden van berichten. De uitgaande seerver is absoluut in orde en de poortinstellingen kloppen met de poort van microsoft outlook waarmee ik ook geëxperimenteerd had. Daarmee kon ik wel berichten verzenden. Maar ik krijg steeds de melding dat de uitgaande server niet te vinden is. Ik weet nu niet meer wat ik daarmee aan moet. Gerda
Link naar reactie
ik concludeer hieruit dus dat je Outlook hebt. Eerlijk gezegd heb ik de instellingen door een zoon laten doen, omdat het mij ook niet lukte (met O.E. had ik geen problemen), en ik kan je eventueel printscreens sturen van de instellingen als dat helpt. Of je kunt misschien on line hulp vragen bij een kennis die Outlook heeft?
Link naar reactie
Ik kan nu wel verzenden met Thunderbird maar ik kan nog steeds geen gegevens importeren. Ik heb nu geporbeerd om met outlook op mijn oude pc de gegevens van outlook express te importeren, maar er komt een foutmelding dat niet alles is ge○nstalleerd en dat ik een nieuwe installatie van outlook moet doen. Dat heb ik gedaan, maar het maakt geen verschil. Exporteren vanuit Express lukt ook niet omdat ik dan steeds Corel 8 settings krijg en daarna ook de mededeling dat er niet geëxporteerd kan worden. Ik kan nu natuurlijk nog mijn WP 8 en corelcentral verwijderen. Dat kan een oplossing zijn. Maar ik kom van het een in het ander. Er komt steeds iets te voorschijn waardoor het importeren of exporteren niet lukt. Gerda
Link naar reactie
Blijkbaar zit er toch een programma in de weg. Ik heb diverse malen geëxporteerd vanuit Outlook Express en ingelezen in LiveMail zonder enige vorm van problemen. Welke problemen ondervind je bij het importeren in LiveMail? Een vrij eenvoudige en duidelijke handleiding om je mail uit Outlook express in te lezen in livemail is de volgende, hierbij kan je de contacten en mails overzetten: http://computertotaal.nl/software/21533-e-mail-overzetten-naar-windows-7.html @F.J.Stols: wat bedoel je met dat je een nieuw adres moet aanmaken? Je kan gewoon je huidige email gebruiken voor LiveMail en dat hoeft geen live-adres te zijn.
Link naar reactie
Allereerst dit, Microsoft heeft in haar wijsheid gedacht dat systeemmappen voor de doorsneegebruiker toch niet worden geraadpleegd. Door ze standaard verborgen te houden zou het er niet onnodig ingewikkeld uitzien. Er mee eens of niet (ik niet!) het is een kleine moeite om ze zichtbaar te maken. Hoe dan ook, in die map staan een aantal *.dbx bestanden. Die moet je allemaal hebben, dus niet alleen maar de jou relevant lijkende zoals Postvak in.dbx etc. Met name de file Folders.dbx is van wezenlijk belang omdat dit bestand een overkoepelende functie heeft, daar zonder lukt het gewoon niet! Kopiëer dus al deze bestanden naar een willekeurige plaats op de nieuwe PC en importeer dan vanuit die locatie, dan moet het lukken. Een andere heel populaire methode is om vanuit de geopende Outlook Express de bestanden te selecteren en ze met de muis te verslepen naar een map. Je krijgt dan voor elk bericht een eml-file. Kopiëer die eml-bestanden naar de nieuwe PC en sleep ze op dezelfde manier met de muis naar de In- en Uit-mappen van je e-mailprogramma aldaar.
Link naar reactie
Uiteindelijk is het gelukt. Ik heb alle bestanden uit de verborgen map gekopieerd naar een losse disk. Daarna heb ik geprobeerd de bestanden in Windows Live Mail te importeren. Dat ging gewoon niet. Ik heb toen zowel eudora als thunderbird weer helemaal verwijderd. Ik kon namelijk met Thunderbird alleen maar importeren vanuit Eudora. Ik heb toen eudora weer schoon geïnstalleerd en daarna alles geïmprteerd. Dat leek er goed uit te zien, hoewel ik de verzonden mail niet kon vinden. Nadat ik Thunderbird weer schoon geïnstalleerd had kon ik toen opeens wel weer uit outlook express importeren. Nu staat alles er wel weer goede in. Ik geef toch de voorkeur weer aan thunderbird, maar ik begrijp nog niet waarom het zo lang heeft moeten duren. De volgende keer zal ik meteen uit Thunderbird een back-up maken. Allemaal bedankt. Ik heb heel veel geleerd. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...