Ga naar inhoud

Macro t.b.v. mail


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, Op me werk sturen we een aantal opdrachtbonnen per dag de deur uit via de mail. Nu heb ik onderstaande macro aangemaakt met behulp van het internet. De macro zorgt voor het onderwerp, collega in de CC en de algemene voorwaarden worden toegevoegd. De macro werkt maar ik wil het lettertype en grote aanpassen. Tevens wil ik de regels met de tekst (zie onderstaand) [b:5df7107b49]vet [/b:5df7107b49]gedrukt hebben. [b:5df7107b49]De werkzaamheden worden uitgevoerd op: d/m/j......................... Dit is afgesproken met: naam................[/b:5df7107b49] Kan iemand mij aangeven hoe ik dat moet doen? Sub opdrachtVoorwaarden() Dim oMail As MailItem Set oMail = Application.CreateItem(olMailItem) With oMail .CC = "frans@.com" .Subject = "Woonboulevard; opdracht" .Attachments.Add ("G:\Techniek\Algemene voorwaarden\Alg Voorw Uitvoering Werken .PDF") .Body = "Geachte heer / mevrouw," & vbNewLine & _ "" & vbNewLine & _ "Hierbij ontvangt u een opdrachtbon voor het uitvoeren van werkzaamheden op bovengenoemd winkelcentrum." & vbNewLine & _ "" & vbNewLine & _ "Wij verzoeken u onderstaande vragen binnen 24uur te beantwoorden en de mail retour te sturen." & vbNewLine & _ "" & vbNewLine & _ "De werkzaamheden worden uitgevoerd op: d/m/j........................." & vbNewLine & _ "Dit is afgesproken met: naam................" & vbNewLine & _ "" & vbNewLine & _ "Zodra de werkzaamheden zijn afgerond ontvangen wij graag een gereedmelding." .Display End With Set oMail = Nothing End Sub De opdrachtbon die we maken slaan we op een schijf op. Deze sturen wij mee met de mail. We maken dus een opdrachtbon deze slaan we op. Maken een mail aan klikken op invoegen, bestand, recentelijk gewijzigd en voegen dan het bovenste bestand toe. Vraag twee: Is het ook mogelijk om het laaste opgeslagen document atomatisch toe te voegen aan de mail met een macro? Met vriendelijke groet Patrick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...