Ga naar inhoud

bootable CD met Norton Ghost 2003 start niet op


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een bootable CD met daarop Norton Ghost 2003. Als ik mijn desktop PC met deze CD opstart dan start de PC vanaf deze CD op tot en met het veld waarin de opmaak van het programma zichtbaar is. Er is dan een zandloper te zien die blijft staan en er gebeurt niets meer. Dit vindt plaats onder Windows XP op een drie jaar oude PC. Als ik vervolgens op F8 druk, krijg ik een mdedeling op het scherm te zien waarin staat 'Internal stack overflow, sysem halted' Als ik de CD in mijn laptop, eveneens drie jaar oud, met Windows Vista opstart, gaat hel wèl goed en kan ik het programma normaal gebruiken. Hoe kan het dat dit op mijn desktop PC niet wil? Wie heeft raad en kan mij helpen? Met vriendelijke groet, Lammert
Link naar reactie
Iets met het geheugenreepje te maken? Draai memtest86 eens.... De CD heeft het altijd gedaan in dat systeem? PS: op nieuwere systemen draait een CD met Ghost met floppy of win98 emulatie niet merkte ik onlangs. Heeft vast met nieuwere bios/chipsets te maken Ik heb het opgelost door eerst vanaf Win PE op te starten en vanaf een andere partitie ghost handmatig te starten. De cd deed het in een oude pc wel.... Probleem was er ook met andere programma's die zo booten vanaf CD, dus het lag niet aan de CD.
Link naar reactie
De test valt goed uit. Ik weet niet of de CD het eerder heeft gedaan op mijn PC. Ik heb hm nog nooit daarop gebruikt. Met Norton Ghost op een floppy wil het wèl. Ik zou het prettig vinden als ik Ghost ook vanaf een CD akan opstarten, zonder eerst in Windows te komen, want ik heb een geval gehad dat ik niet meer in Windows kon komen als gevolg van een probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...