Ga naar inhoud

Opstart CD True Image Home 2011


anoniem

Aanbevolen berichten

Nadat ik Win 7 had geinstalleerden geconfigureerd op de nieuwe HD wilde ik een backup met True Image Home 2011 maken . De zelf gemaakte opstart CD (Media Builder) met Acronis True image start niet Bij opstart PC druk F12 en krijg het keuze menu opstart volgorde. Klik opstart vanaf CD De opstart CD start maar na een tijdje stop ze en gaat verder met installeren Win7 Zelfde procedure met opstart CD True Image 2010 geen probleem maar wel de volgende eigenaardigheid met de aangemaakte backup Win7.tib 1-Openen backup C Win7.tib geef een blanco scherm en een nieuwe letter D 2- Openen D geeft de volledige installatie van Win 7 Het probleem is aangehaald op verschillende forums en zou te wijten zijn aan : Bij paritioneren met de DVD van win 7 zou windows twee C paritities aanmaken ttz : -een gereserveerd part van 100 MB en 1 partititie met win 7 Deze werkwijze zou de aangehaalde problemen geven met True Image Home 2011 Mijn vragen : -Kent iemand deze problemen en is er een oplossing ? - Zou de backup met opstart CD True Image 2010 gemaakt vermeld onder 1- & 2- hierboven betrouwbaar zijn ? -Is de Backup van Microsoft win 7 betrouwbaar ? Dank bij voobaat
Link naar reactie
Hoi, Ik weet niet precies WAT je nu eigenlijk wilt doen. Even alles op een rijtje: * ALs je True image bootable CD niet start vanuit PC opstart, dan staat dit niet correct ingesteld in je BIOS. De CD is wel bootable want vanaf je handmatige opstart menu lukt het wel. * Een backup (*.tib) welke je gemaakt hebt is een bestand wat je dient te gebruiken om in een later stadium je PC "terug te zetten" naar de toenmalige status. * Je zegt een backup te willen "openen" . Waarom? True image zal wellicht dan deze image "mounten" in de windows verkenner, en dan krijg je er idd een drive bij, en wel de drive welke je gebackupped hebt. Echter dat is alleen handig als je files uit de backup wilt halen. Je kunt de image nadien ook weer "unmounten"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...