Ga naar inhoud

Kapot filesystem op USB stick


anoniem

Aanbevolen berichten

Op een kwaaie dag, drie dagen geleden, sloot ik mijn USB stick (NTFS) aan op mijn Windows 7 computer. Ik kreeg een melding dat er problemen waren met het filesystem, en of ik een check wilde draaien met automatische correctie. Nou vooruit dan maar. Een halve minuut later kwam de melding dat er een fout was gevonden en hersteld, en ik gebruikte de stick verder probleemloos voor de rest van mijn computersessie. Na afloop sloot ik de computer met de "Shut down" optie in het startmenu af. Een dag later start ik de computer weer op en die meldt dat er een device is gevonden dat eerst geformatteerd dient te worden, en of ik dat wil. Het blijkt de betreffende USB stick te zijn en natuurlijk wil ik dat niet "No" Maar vanaf dat moment is mijn USB stick dus niet langer toegankelijk. Ik heb het ook al met Windows XP en Ubuntu geprobeert, maar ze zijn het er allemaal over eens dat deze stick niet te gebruiken is. Nu is de data die er op staat niet heel erg belangrijk en ik heb ook wel een backup, maar die is al twee weken oud en ik zou het toch fijn vinden als ik de data van de afgelopen twee weken ook weer terug had. Je voelt 'm waarschijnlijk al aankomen, iemand enig idee of hier nog iets te redden valt, en zo ja, hoe?
Link naar reactie
Voor problemen met partities, zou je eventueel ook nog [url=http://www.ptdd.com/]EaseUS Data Recovery Wizard Free Edition[/url] kunnen proberen. Andere mogelijkheden worden genoemd in deze hyperlink [url=http://www.partition-recovery-software.net/]Partition recovery software.[/url] Waarvan TestDisk bij juist gebruik je data zou kunnen redden. Probeer die uitsluiten na het lezen van deze hyperlink http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step En post bij twijfel, de getoonde schermen.
Link naar reactie
[quote:854ffa0a2a="Gooly"]Bedankt voor de tips, Ik ga ermee aan de gang. Ikw eet niet of die data me 79 dollar waard is, maar ik ga eerst een proberen met die demo of het mij ook kan helpen.[/quote:854ffa0a2a]De demo toonde bij mij een hoopvol resultaat. Het was haar eindscriptie... geen backup.... :cry: ... Dus weinig keuze, had al een stuk of 4 freeware programma's geprobeerd die amper iets terughaalden....
Link naar reactie
ik weet niet wie/ waar je 79 dollar betaalt, maar ik heb met gratis data retten van Convar een hele map met foto's terug gevonden op een leeg gemaakt stickje , weliswaar de foto's in wat kleinere omvang en andere benaming dan de oorspronkelijke . Hoe het met andere dan -jpg bestanden zit weet ik niet.Maar niks betaald.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...