Ga naar inhoud

Data overzetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb nu een nieuwe PC met Windows 7 en wil de data van mijn Vista PC overzetten. Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon alle bestanden op een externe hard disk zetten en kopiëren? Anders dan documenten, afbeeldingen, muziek, mail en video's, wat kan/moet ik nog meer overzetten? Is er een manier om programma's over te zetten? Of bijvoorbeeld instellingen van programma's (vooral internetbrowsers IE en Firefox!). Kan ik ook mijn mail vanuit Live Mail naar Outlook zetten? Zo ja, weet iemand een duidelijke, Nederlands stappenplan ofzo? En dan nog iets, kan ik een automatisch windows back-up op virussen scannen? Of kan dit niet omdat data gecomprimeerd is ofzo? Mocht er een virus op de back-up staan, kan ik deze scanne en verwijderen zonder dat het invloed heeft op de back-up bestanden? Alvast bedankt!
Link naar reactie
http://www.computeridee.nl/workshops/windows-7/windows-easy-transfer/van-xp-naar-windows-7-windows-easy-transfer Hmmm.... dit werkt met versleuteling.... Ik zou gewoon de hele oude pc in het netwerk zichtbaar maken en alle mappen nalopen die gecopied moeten worden en dat doen. MozBackup werkt perfect! Zorg wel bij het terugzetten voor dezelfde versie van FF en van MozBackup. Vaak gaat het ook nog goed tussen bijv 8.1 en 8.2 maar neem toch het risico niet... [quote:11ea747644]Die oude pc geeft vervolgens een speciale Windows Easy Tranfer-sleutel aan u door. Deze unieke Windows Easy Transfer-sleutel moet u meenemen naar de nieuwe Windows 7-pc, want daarmee gaat u de koppeling tussen de beide versies van Windows Easy Transfer bewerkstelligen. Immers, het moet allemaal wel passen! (Zie afbeelding)[/quote:11ea747644]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...