Ga naar inhoud

bestandsbeheer in XP


anoniem

Aanbevolen berichten

In windowsXP is bestandsbeheer nogal simpel. Ik ben dus op zoek naar programma's waarmee ik twee directories kan vergelijken op overeenkomsten en verschillen (in naam, in zelfde naam maar andere grootte) en waarmee ik die verschillen dan ook kan selecteren. Ook zoek ik een programma waarmee ik uit een grote muziekcollectie een randomselectie kan maken tot een op te geven maximale grootte, om op een SD kaartje te zetten. En dan de rest over te houden om daar weer zoiets mee te kunnen doen. En bijvoorbeeld een map handig te kunnen kopiëren. Kies je nu voor vervangen? Nee, dan stopt het kopieerproces. Maar dan zou het gewoon door moeten gaan, ook met een keuze Nee op alles. groeten, Paul
Link naar reactie
Dag Gerben, Zo te zien komen ze niet in de buurt van wat ik zoek. Ik wil bijvoorbeeld de verschillen van twee directories overhouden, of juist de overeenkomsten. En een random selectie van 4GB kunnen maken uit 37GB. En zulk soort dingen zie ik niet op de sites van deze programma's. Maar misschien vergis ik me en moet ik wat dieper kijken naar de mogelijkheden. m.vr.grt. en dank, Paul
Link naar reactie
De verschillen tussen mappen kun je in total commander iig wel bepalen (menu: mark, compare directories). Verder vraag ik me af hoe belangrijk die selectie op grootte is. Je kunt hooguit enkele megabytes besparen op een sd kaart van 4GB. Er zijn overigens wel programma's die dat kunnen, maar daar ben ik niet bekend mee.
Link naar reactie
Als het dat alleen is dat je wil, dan is het toch eenvoudig op te lossen door je verkenner te openen met een detail van je lijst. je kan dan - sorteren op naam - sorteren op grootte - sorteren op bestandsdatum, - grootte je kan velden zichtbaar maken: auteur, duur, en dan neem je in die wisselende sorteersystemen de eerste 4 gig, dan de volgende, ... Op die manier blijf je toch wel een tijdje zoet (zonder bijkomend programma) ?
Link naar reactie
[quote:2629186d33]Ook zoek ik een programma waarmee ik uit een grote muziekcollectie een randomselectie kan maken tot een op te geven maximale grootte, om op een SD kaartje te zetten.[/quote:2629186d33] Tip van de FAQman in Computeridee 03/2012 blz 59: Random PLaylist Creator with Genres op www.davewolf.net/software/products.php Daarmee kan je willekeurige m3u afspeellijsten maken waarna het kopiëren niet moeilijk meer is. Overigens, met zo'n grote collectie muziekbestanden zal je toch wel een beheerprogramma hebben zoals bijv. Mediamonkey? Misschien zit daar zoiets ingebakken. [quote:2629186d33]Ik ben dus op zoek naar programma's waarmee ik twee directories kan vergelijken op overeenkomsten en verschillen [/quote:2629186d33] Ik gebruik Freecommander om mijn bestandspartitie te backuppen. Het is even prutsen om links/rechts naar je zin te maken maar als je alle 4 de pijltjes aanzet en vervolgens Alt-s doet, zie je alle verschillen tussen twee mappen. En daar valt eea mee te doen... [quote:2629186d33]Kies je nu voor vervangen? Nee, dan stopt het kopieerproces[/quote:2629186d33] Maar met Shift-n(ee) gaat het kopiëren wél door, zonder vervangen... Je kan ook deze bekijken http://computertotaal.nl/freeware/5179-killcopy-2-85.html http://computertotaal.nl/software/20482-ultraexplorer-2-0-3-1.html http://computertotaal.nl/software/21092-supercopier-2-2.html Edit: nóg een intelligente kopieerder (om het af te leren) WinMend File Copy Website winmend.com
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...