Ga naar inhoud

Encyclopedie software


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedenavond, ik ben op zoek naar, ik noem het voor het gemak, encyclopedie software. Ik ben namelijk biologiedocent en heb in de loop van de tijd een grote hoeveelheid powerpoint lessen/toetsen/enz. verzamelt. Daarnaast heb ik een fraaie collectie aan boeken, documenten, films e.d. Nu had ik vroeger een encyclopedie op CD: Encarta. Als je daar dan het artikel over 'longen' opende krijg je onderaan de pagina gelijk links naar onderwerpen die met 'longen' te maken hebben. Zo heb je op een gemakkelijke manier een hoop informatie over een onderwerp met enkele muisklikken binnen je bereik. Ik wil echter graag software hebben waarmee ik zelf zoiets kan opzetten. Een soort privé-encyclopedie zeg maar. Een lege Encarta, die ik zelf naar believen kan invullen. Als ik bijvoorbeeld een les van hoofdstuk 5 heb geopend, moet er onderaan de pagina links staan naar de andere lessen. Maar ook een link naar de toets behorende bij dat hoofdstuk. Maar net zo goed links naar artikelen met handige achtergrondinformatie over dat hoofdstuk. Of een link naar een pagina waarin staat welke boeken ik voor hoofdstuk 5 heb. Enzovoorts Enzovoorts. Ook als ik ergens video's, plaatjes of audiomateriaal van heb zou ik dat graag willen kunnen toevoegen. Ik heb geen flauw idee of zoiets bestaat. Ik vermoed sowieso niet als freeware, het mag ook best geld kosten. Maar kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Volgens mij is er bijna geen software matige Encyclopedie te koop. Wel online encyclopieen. Winkler Prins heeft voor 20 euro per jaar een online encyclopedie. Of je moet genoegen nemen met een versie van Encarta uit 2009 als je die nog ergens kan kopen. http://webwereld.nl/nieuws/56645/microsoft-trekt-stekker-uit-encarta.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...