Ga naar inhoud

Acronis is rommel


anoniem

Aanbevolen berichten

Acronis True Image is echt rotzooi. Helaas is Computer!totaal er kapot van, gezien de tests. Ik neem ze dat toch wel kwalijk!!! Een image ooit terugzetten zal nooit werken! Het prgramma begint te schelden over oudere backup. Maar je moet regelmatig een update uitvoeren want anders werkt het niet meer. Helaas, mijn gegevens was ik kwijt dankzij deze troep. Daarop heb ik een nieuwe versie gekocht Acronis 2012. Dit is nog grotere SHIT !! Hier ben je gewoon je geld kwijt en kunt de software METEEN in de prullebak parkeren! Je krijgt een DVD met een bende nummers die verkeerd zijn. Daarop krijg je van Acronis 2 keer kort achter elkaar nieuwe nummers per e-mail. Ook NIET werkende. Acronis laat niks van ze horen, het geld is natuurlijk binnen. De nummers worden door Acronis MET OPZET belachelijk gemaakt. Ergens rond de 80 cijfers achter elkaar. Je moet ook 2x zo'n serie hebben. Met installeren krijg je al meteen bericht dat er geen Acronis-server bestaat!! Zit in de install-software ingebakeen. Acronis is pure oplichting! Ik neem het Computer!totaal zeer kwalijk dat ze tot 2x toe in hun blad deze oplichters aan presenteren als beste image-programma. Ik twijfel nog of ik wel abonnee wil blijven. Zijn er meer mensen die te maken hebben met deze oplichters van Acronis?
Link naar reactie
Dus omdat jij slechte ervaringen hebt, neem je een ander (compleet buitenstaander) iets kwalijk? Dat vind ik veel kwalijker. Want waarom werkt acronis 2012 bij mij wel uitermate goed dan? Lijkt me eerder dat jij wat moeite hebt de zaak goed op je pc te zetten. En als je alles kwijt bent? is dat ook iets wat je zelf doet. Ik zorg dat ik ook een onafhankelijke backup heb van mijn belangrijke bestanden. Daarmee vertrouw ik op geen enkel programma dan mezelf :wink:
Link naar reactie
Hallo, Ik gebruik Acronis al een aantal jaren. Elke 1ste van de maand maak ik een image van mijn hd. En heb ook al een poaar keer een image teruggezet. Nooit problemen gehad. Wat de registratienummers betreft krijg je met invoer de eerste 8 tekens een mailtje met de totale code . Met knip en plak kun je je dan registreren. Jammer dat je problemen ondervindt met zo'n dergelijk m.i. goed programma. Nb ik heb geen aandelen in acronis. vr.gr.
Link naar reactie
Ik heb Acronis nu afgegeven aan mijn zwager, maar daar werkt dit ook niet. Dus dat kan dan niet aan mij of mijn pc liggen. 6 weken terug kreeg ik ook bij nieuwe software op het werk foute serienummers. Na lang puzzelen bleek een stagere deze nummers fout overgetypt had in de mail. Je vraagt je toch echt af hoe amaturistisch dit is, maar het gebeurt blijkbaar echt. Ook zo'n 80 karakternummer. Maar die fabrikant maakte er werk van en loste het gewoon op. Misschien moet ik de vraag anders stellen. Waarom krijg je bij Acronis 4 keer nieuwe codes? Ongevraagd en nog voordat je installeert. Het zijn automatisch gegenereerde mails met de tekst: "We have accidently distributed wrong serial number for your Acronis True Image Home 2012". 2 dezelfde mails kwamen 10 minuten na elkaar met 2 verschillende serienummers. Tja, je kunt wel vol blijven houden dat het aan mij ligt..... Toch blijf ik bij mijn ervaring "klotebedrijf" !
Link naar reactie
Ook ik gebruik Acronis al jaren en met veel genoegen. Installatie was nooit een probleem, niet onder Xp, Vista, W 7 zowel 32 als 64 bits. Wekelijks wordt er een image van mijn C:\partitie gemaakt en ook soms terug moeten zetten ging feilloos. Als jij het bagger vindt is het je goed recht hoor, maar tot op heden ondervind je nog geen steun. Mijn advies voor jou en je zwager is: haal Acronis van je lap- of desktop en gebruik de back-up functie van Windows.
Link naar reactie
Ik krijg bijna het idee dat je jouw installatiebestanden van een 'verkeerde' site gehaald hebt en dat je dus min of meer opgelicht bent. Er bestaan sites die gerenommeerde software aanbieden, zich daar voor laten betalen (soms zelfs voor software die normaliter gratis is) en er daarna een potje van maken qua ondersteuning.
Link naar reactie
De reaktie van OP is wel behoorlijk stevig, maar ik kan wel met hem meevoelen. Niets is zo bedonderd als denken dat je een behoorlijke backup hebt en dat die dan niet blijkt te werken. Als ik dan zo de rest van het verhaal nog lees.... Ik ben zelf ook ex-gebruiker van TrueImage. Gebruikte het een jaar of anderhalf zonder problemen, totdat ik van de ene dag op de andere geen enkele backup meer kon maken. Nou, op zich beter dat het gebeurde tijdens het maken van de backup en niet bij het terugplaatsen er van. :cry: Van alles geprobeerd, de-installeren en opnieuw installeren, werkte niet. De nieuwste versie gekocht...ook die wilde niet werken, wat ik ook probeerde. Wat er altijd gebeurde was dat tijdens het backupproces het spul vastliep. Hield er gewoon mee op. Zonder foutmelding. Het programma stopte gewoon. Een hele tijd aan het donderjagen geweest, maar zonder resultaat. Toen maar een ander programma gekocht.
Link naar reactie
Helicop, Het probleem is wel bekend met vastlopers. Vaak komt dat door externe harde schijven die volledig op USB gevoed worden. Met externe harde schijven op stroomvoeding heb je dat probleem niet. Daarbij heb ik ook jaren lang met True Image Pro gewerkt. Geweldig programma! Helaas bestaat die niet meer. Goede berichten over Acronis, oke. Zal dan heel incidenteel zijn bij mij. Maar volgens mij kun je met Windowsimagebackup net zo veel. Kost niks en zit ingebakken in W7. Acronis voegt volgens mij helemaal niets toe. Mee eens? Iemand niet tevreden met windowsimagebackup?
Link naar reactie
[quote:a8a4f4aae3="gerard13"]Helicop, Het probleem is wel bekend met vastlopers. Vaak komt dat door externe harde schijven die volledig op USB gevoed worden. Met externe harde schijven op stroomvoeding heb je dat probleem niet. Daarbij heb ik ook jaren lang met True Image Pro gewerkt. Geweldig programma! Helaas bestaat die niet meer.[/quote:a8a4f4aae3] Was bij mij geen sprake van. Ik gebruikte weliswaar externe schijven, maar met een zelfstandige voeding. [quote:a8a4f4aae3]Iemand niet tevreden met windowsimagebackup?[/quote:a8a4f4aae3] Heb ik nog nooit gebruikt, anders dan bij een nieuw geinstalleerd systeem om een volledige installatiebackup te maken. Ik heb die echter nog nooit gebruikt. Voor reguliere backups gebruik ik tegenwoordig Norton Ghost. Daarmee maak ik backups van alle drie de systemen die we in huis hebben en dat lijkt goed te werken. Een paar keer een paar bestanden terug moeten zetten en dat werkte prima. Echter nog nooit een systeem-restore hoeven te doen. Overigens is NG niet het makkelijkste programma om mee te werken. Je moet echt wel 'even' wennen aan de manier van werken.
Link naar reactie
[quote:ff949f5c3f="gerard13"]Daarop heb ik een nieuwe versie gekocht Acronis 2012.[/quote:ff949f5c3f] Welke versie had je dan al? Als dat Acronis 2011 was, had je geen nieuwere versie hoeven kopen. Deze staat overigens op een opstartbare CD. Het bijbehorende serienummer staat niet op de CD. Maar in een meegeleverd boekje. Wel heb je gelijk dat deze nogal lang is. Namelijk 64 cijfers/letters. Bij mijn weten hoef je niet regelmatig te updaten. Echter als het om een probleem gaat, die op de acronis website staat vermeld, is een [url=http://www.acronis.com/support/updates/]update[/url] wel aan te raden. Verder heeft Acronis ook nog deze [url=http://kb.acronis.com/]Knowledge Base.[/url] Overigens kun je een review over Acronis TrueImage beter plaatsen op een site zoals [url=http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=acronis]tweakers pricewatch.[/url] Daarentegen het computer totaal forum is meer bedoel, om mee te denken met een vastgesteld software/hardware probleem.
Link naar reactie
Ja dat probleem heb ik dus ook. Je koopt netjes de Acronis. Je krijgt wel een mail dat de codes fout zijn. Krijgt vervolgens 4x foute codes. Daarna hoor je nooit meer iets van Acronis. Op mails reageren ze nooit. ( Lijkt de Nederlandse Energie Maatschappij wel, hihi ) Geld is binnen, zoek het maar uit. Zulke software-schurken hebben bij mij dus EEUWIG afgedaan.
Link naar reactie
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je een Image maker koopt. Er zijn op Internet veel goede en gratis Image makers, zoals Macrium Reflect. Die werkt bij mij uitstekend! Maar ik kom ook gratis software tegen welk niet (zo goed) werkt. Als het freeware is ben je geen geld kwijt, dan hoogstens wat ergernis en tijd. Ik heb indertijd ook zowel True Image als Disk Director Suite gekocht bij Acronis. Bij True Image bleek een enkele file niet terug te halen. DDS heeft eigenlijk nooit goed gewerkt. Op verschillende computers vindt hij eenvoudig de HD niet!! Internet staat vol met de fout die dan optreedt. Nooit een oplossing gevonden. Dus die heb ik nooit gebruikt. Niet goed, geld weg. Sindsdien laat ik me niet meer bedotten: ik haal freeware van het Internet en kijk of het naar tevredenheid werkt. perloc
Link naar reactie
[quote:76a2627f00="perloc"]Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je een Image maker koopt. Er zijn op Internet veel goede en gratis Image makers, zoals Macrium Reflect.[/quote:76a2627f00] Als iemand kiest voor een betaalde applicatie, dan is dat doorgaans omdat deze meer mogelijkheden heeft, dan de gratis versie. Zelf geef je als voorbeeld [url=http://www.macrium.com/reflectfree.aspx]Macrium Reflect.[/url] Maar ook die bieden de freeware versie aan als uithangbord, voor hun betaalde software.
Link naar reactie
Je hebt gelijk jolo, maar als de gelimiteerde freeware versie voldoet dan is er geen reden te betalen voor een met veel toeters en bellen. f.j.stols, ik heb nooit betaald voor Macrium Reflect. Misschien dat de freewareversie is ingetrokken? En hij doet alles wat ik wens. Het enige nadeel vind ik is, dat hij bij default een nietszeggende imagenaam genereert. Maar dat kun je zo veranderen, dus het is geen groot nadeel. perloc
Link naar reactie
[quote:f5bda0b0ed="perloc"]Je hebt gelijk jolo, maar als de gelimiteerde freeware versie voldoet dan is er geen reden te betalen voor een met veel toeters en bellen. [/quote:f5bda0b0ed] Voor jouw is wellicht de freeware versie voldoende. Maar ik denk dat andere gebruikers van image back-up programma's het beste zelf kunnen beoordelen, voor welke versie te gaan. Het terugzetten van een image doe je alleen, als het niet anders kan. Terwijl je de back-up van data bestanden wellicht vaker kunt gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...