Ga naar inhoud

Excel functie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik in het juiste forum zit, zo niet: excuses! Maar ik heb een vraag over een Excel functie. Ik ben voor familie een Excel bestand aan het maken met wie van zijn afnemers nog wel/ niet op de datum van vandaag betaald heeft. Hiervoor heb de volgende cellen in gebruik: - Cel I2 --> Laatste werkzaamheden (vult de dag van werkzaamheden in); - Cel L2 --> Betaaltermijn, hier staat altijd 30 dagen in. - Cel M2 --> Uiterste betaaldatum (Cel I2+L2) - Cel N2 --> Datum van vandaag (formule =vandaag() ) - Cel O2 --> Berekende en verborgen cel tussendoor =M2-N2 (negatief getal = betaaldatum verstreken) - Cel P2 --> Betaald (Ja / Nee) Nu wil ik in cel Q2 automatisch de waarde: betaald/ nog voldoen/ te laat laten berekenen. Betaald spreekt voor zich --> Cel P2=JA, Nog voldoen = Cel P2=nee en cel O2=positief Te laat= Cel P2=Nee en Cel O2=<0. Nu zat ik zelf aan de volgende formule te denken: =ALS(P2="ja";"betaald")(ALS(EN(O2<0;P2="nee");"Te laat";"Op tijd")) Helaas werkt deze formule niet. Alleen het deel vanaf de 2e ALS functie werkt wel, zet ik echter het eerste stuk ervoor dan werkt de formule niet meer. Nu is mijn vraag: is een geneste als formule mogelijk in combinatie met een EN formule en wat is er fout aan deze formule? Alvast erg bedankt voor het antwoord!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...