Ga naar inhoud

updaten drivers enzo


anoniem

Aanbevolen berichten

Het updaten lijkt bij mij niet te werken. Nu heb ik weliswaar de gewoonte om overal de 'automatische updates' uit te schakelen en het manueel te doen. Werkt ook zonder morren. Alleen... als ik van mijn hardware wil checken of er een nieuwe driver is, dan komt meteen al de melding dat er geen nieuwe is. Zó snel dat ik me afvraag òf ie wel gezocht heeft op het net. Vermoedelijk staat ergens een verborgen instelling onjuist, in de zin dat er nooit op het net gezocht mag worden... denk ik. Maar waar moet ik het zoeken of checken? Want wat op de bijgeleverde schijfjes staat zal vast niet meer de recentste drivers zijn, na twee jaar.....
Link naar reactie
windows zelf kan geen drivers updaten. ben dus wel benieuwd waar die snelle mededeling door wordt gegenereerd.... als je twijfelt over de werking van je hardware, ga je bij voorkeur naar de site van de fabrikant, en check daar met je type-aanduiding en os-info of er nieuwere drivers zijn. je leest daar ook welke items zijn veranderd, zodat je kunt nagaan of je überhaupt wat aan die nieuwe release kan hebben.
Link naar reactie
Om welke Windows versie gaat het hier? In Windows Update zou je kunnen checken, of er updates zijn bij de optionele updates. Daar zouden hardware updates bij kunnen staan. Soms staan deze ook bij de Essentiële Windows-updates. Die laatste kun je het best altijd installeren. De optionele updates zou je kunnen installeren. Maar deze zijn niet vereist. Als het om een merk PC/laptop gaat, zou het ook kunnen dat de fabrikant een update applicatie beschikbaar heeft gesteld.
Link naar reactie
Heb je dan al eens gekeken in Windows update, bij Geïnstalleerde updates. Wellicht had je in het verleden de hardware updates, van Windows update al geïnstalleerd. Je had nog niet vermeldt of het om een merk PC/laptop gaat. Zodat je op hun website kunt checken op updates, of een update hulpprogramma. Als de PC/laptop ouder is dan een jaar of twee, zou het kunnen dat er geen hardware updates meer worden aangeboden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...