Ga naar inhoud

getallen met punten optellen in excel


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op worksheet.nl gekeken maar zag zo 123 geen oplossing voor jou maar je zou daar op dat forum ook eens een balletje op kunnen gooien. Dat forum is speciaal voor en door excel gebruikers Ik vraag regelmatig dit soort dingen, waar ik zelf niet uit kom, en krijg bijna altijd wel een bevredigend antwoord. Ik weet wel dat dit geen antwoord op jouw vraag is maar dit antwoord helpt jou misschien wel verder en nee ik heb geen aandelen in dat forum maar ik vind het een buitengewoon mooi en nuttig forum
Link naar reactie
[quote:e0cd73843a="edske"]Nee, ik bedoelde het inderdaad zo 11.22.33.444. Dit kan ook niet door de celeigenschappen aan te passen oid?[/quote:e0cd73843a]Gebruik F1 in Excel en zoek naar "Aangepaste getalnotaties maken of verwijderen" Toch geef ik je weinig kans. Punten en komma's in getallen hebben een functie die bedoeld zijn om duizendtallen of decimale getallen af te bakenen. Dat gaat voor duizentallen per 3 cijfers in combinatie met een punt bijv 1 miljoen is 1.000.000 en voor decimale getallen is de komma de afbakening waar het begint, dus bijv 7,55. Bij decimale getallen mag je in principe zelf net zoveel cijfers er achter zetten als je wilt (of significant is) dus bij 7,55123456789 of zoveel als de software toelaat. Jij probeert nu achter elke 2 cijfers een punt te zetten en dat is in strijd met ons 10-tallig stelsel en de afspraak waar de punt moet komen te staan. Het ontgaat me dus compleet wat de betekenis van jouw cijfervoorbeeld is in ons 10-tallig stelsel.
Link naar reactie
Hiervoor moet je denk ik met VBA aan het knoeien gaan, mogelijk heb je wat aan onderstaande link van een vergelijkbare vraag: [url]http://www.worksheet.nl/forumexcel/afgehandelde-vragen/69621-aangepaste-celopmaak-met-tekens-en-getallen.html[/url] Wat je in ieder geval niet moet doen, is de waarden invoeren met punten ertussen. Dan ziet excel het als tekst en kan er niet mee rekenen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...