Ga naar inhoud

PC start niet meer op en kan niet in BIOS


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds enkele maanden ben ik de trotse bezitter van een nieuwe PC (i7). Vanmiddag stopte het kreng er mee. Opnieuw opstarten gaf alleen de mededeling dat ik moest rebooten en/of op een toets drukken voor wederom dezelfde boodschap. Ik heb alle randapparatuur losgekoppeld en een bedrade toetsenbord en muis aangesloten. Ik kon nog wel in de BIOS (Asus P8P67 3.1 rev.)en zag daar bij de opstartvolgorde mijn C-schijf (Windows7-schijf; Vertex SSD) niet meer tussen staan. Ik kon alleen kiezen uit de DVD-speler, cardreader en mijn "2e" HDD. Ik Heb wellicht de volgorde van die 3 per ongeluk aangepast en nu kan ik helemaal niets meer; ik blijf een zwart scherm houden. Ik kan niet meer in de BIOS, hij start niet op van DVD en mijn toetsenbord en muis lijken ook niets te doen (geen lampjes bij capslock en numlock). Ben - als halve digibeet - eigenlijk een beetje ten einde raad... Iemand een helder idee?
Link naar reactie
Draaien er nog wel fans als je hem aanzet? Zie je leds branden op de kast en op het moederbord? Krijg je echt helemaal geen beeld meer? Koppel ALLES eens los van het moederbord, behalve de voeding. Daarna aanzetten en kijken of je het moederbord hoort piepen. Daarna de videokaart terugplaatsen en kijken of je beeld krijgt. Vervolgens een voor een weer apparaten aansluiten, en kijken waar het misgaat.
Link naar reactie
Fans en leds doen het, ook lampjes van cardreader en aan/uitknop en USB-poorten werken. Echter krijg ik geen enkel beeld (monitor blijft in sleepstand staan) en ook toetsenbord en muis geven geen teken van leven. Ik heb alles losgekoppeld, maar moederbord piept niet. Ik niet het idee dat het uberhaupt wat uitmaakt of de videokaart er wel of niet in zit (GeForce 560). Ik ga morgen verder, want we hebben net een kleine en ik betrap me erop dat ik nu niet heel veel geduld heb ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...