Ga naar inhoud

bestandsnamen


anoniem

Aanbevolen berichten

Mij is "geleerd" dat je nooit spaties mag gebruiken in bestandsnamen, want dat zou lijden tot problemen. Ja, dat was nog in de tijd van het 8.3 format. 8 tekens mocht de naam lang zijn en 3 tekens voor de extensie. Nu mogen bestandsnamen langer zijn en dat werkt veel prettiger. Maar het is voor mij onduidelijk over het gebruik van spaties. Om deze reden gebruik ik nooit spaties maar de koppelteken (streepje) i.p.v. de spatie. Toch vraag ik me af wat de correcte schrijfwijze is. Soms gebruik ik een pc die out-of-date is, of gewoon in MS-DOS, en dàn worden bestandsnamen weer wel ingekort...
Link naar reactie
In Linux kan je ook spaties gebruiken. Het is wat lastiger op de commandline (je moet dan de spaties escapen of aanhalingstekens rond de bestandsnaam zetten), maar het kan wel. [quote:61c8a7a517]bash-3.1$ touch dit\ is\ een\ bestandsnaam\ met\ spaties bash-3.1$ ls dit* dit is een bestandsnaam met spaties[/quote:61c8a7a517] En in de bestandsbeheerder: [img:61c8a7a517]http://famvdloo.home.xs4all.nl/spaties.png[/img:61c8a7a517] [edit]Ik zie trouwens dat er al een bestand stond met spaties in de bestandsnaam: Essential CSS and HTML.pdf[/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...