Ga naar inhoud

Paragon Recovery Mislukt


anoniem

Aanbevolen berichten

Paragon heeft me behoorlijk in de steek gelaten en ik heb nu toch mijn bedenkingen bij dit "goede" programma. WindowsBackup vind ik erg onprettig. Dus ik overweeg nu toch maar Acronis True Image. Norton Ghost wil ik niet meer, veel te zwaar en bovendien schijnt het niet goed te werken met Windows 7. Dit is mijn ervaring: Mijn pc was zo vastgelopen dat ik 'm naar de winkel moest brengen. Er bleek niets anders op te zitten dan het C-station te formatteren en Windows (7 Prof) opnieuw te installeren. Met de pc weer thuis dacht ik mijn image, gemaakt met Paragon, terug te zetten en mijn programma's weer snel bij de hand te hebben. Een tamelijk recente image stond op een 2e interne HD. Dat was een misrekening. Na de installatie van Paragon kon het de image niet vinden. Handmatig dan maar. De image teruggezet en toen liep ik tegen een probleem: de pc moest opnieuw opstarten, maar dat lukte niet: "bootmgr ontbreekt" was de melding. De enige oplossing op dat moment was de vers gemaakte WindowsBackup (in de winkel) terugzetten en toen had ik de kale Windows weer terug. Vervolgens toch maar alle programma's opnieuw geïnstalleerd.
Link naar reactie
Je verhaal begint vreemd. Je hebt een Paragon backup, je computer loopt in de soep en dan ga je naar de PC-boer... :o Dan zet je toch die backup terug?? :roll: Of...had je geen opstartschijf gemaakt. Wist en weet je daar niet van? Leesvoer http://computertotaal.nl/article/22817/altijd-een-back-up.html en hier lees je hoe je bij Paragon een bootCD kan maken http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=209360 Overigens Acronis kopen is natuurlijk prima maar ook daar zal je een bootCD moeten maken. Het ontbreken van de bootmanager had wellicht kunnen worden gerepareerd met de installatieschijf van W7. Daar kun je dacht ik ergens kiezen voor "opstarten repareren" (ik heb slechts XP).
Link naar reactie
Mogelijk is mijn verhaal vreemd, dat komt dan door de beknoptheid (ik wilde het niet ellenlang maken). En ja, ik weet wel van een opstartschijf en ja .. ik had die ook gemaakt. Dus hier dan toch maar een langere versie. Probleem: opstarten en programma's draaien ging enórm traag. Bij het starten van Windows Live Mail kwam de melding dat het exe-bestand beschadigd was en dat ik Check disk moest doen. Dit gedaan. Bestandssectoren waren beschadigd. Werden gerepareerd. Opnieuw opgestart: pc weer ontzettend traag. Een Paragon Backup teruggezet die aanvankelijk ook werkte. Een nieuwe Backup met Paragon gemaakt, maar na een week of 2 ging het weer fout: hetzelfde probleem. Opnieuw een Paragon Backup geprobeerd terug te zetten, maar dat mislukte. Mbv de opstartschijf geprobeerd de boel weer aan de praat te krijgen wat ook mislukte. De opstartschijf van Windows deed ook niets meer. Een zwart scherm was alles wat ik kreeg. Dus toen moest ik wel hulp inroepen.
Link naar reactie
Ah...dus er was heel wat aan de knikker. Ik vraag me af of Acronis het in die omstandigheden wel goed zou hebben gedaan. Misschien een grof MBR-virus? Achteraf niet meer te detecteren. Als je binnenkort weer soortgelijke problemen krijgt, heb je misschien een hardware probleem. Je kan alvast een liveCD downloaden en branden waar diverse tools op staan om geheugen, HD, virussen etc te checken, bijv. HirensbootCD en Parted Magic Toevallig zag ik net een paar nette video's van Acronis, zie de post van mart4sale op http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=215123&highlight= Zo te zien hoef je bij Acronis géén aparte opstartschijf te maken maar het is dan ook geen freeware maar "betaalware".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...