Ga naar inhoud

kan zipbestand niet uitpakken


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Alleen een vraag als "Het lukt niet om een zip bestand uit te pakken." geeft niet duidelijk aan, wat er niet wil lukken. Als het om een corrupt zip bestand gaat, zou je toch op zijn minst een foutmelding behoren te krijgen. Had je verder in Winzip gebruik gemaakt van de optie 'classic' of via een wizard? Zie bijvoorbeeld deze [url=http://mailgroep.seniorweb.nl/experimenteer/handleidingen/10_winzip.htm]Handleiding WINZIP.[/url]
Link naar reactie
Ik heb de nieuwe winzip gedownload en geïnstalleerd. Ik krijg dan de volgende foutmelding: Cannot open file: it does not appear to be a valid archive. If you downloaded this file, try donloading the file again. Ik heb het bestand nog eens gedownload. Maar dat helpt niet. Ik zal het nog eens op een andere (derde) computer proberen. Gerda
Link naar reactie
Nog een mogelijkheid - Je schrijft dat je het zip-bestand hebt binnengehaald via WeTransfer. Ik vermoed dat iemand dat daar voor je geplaatst heeft? Wanneer diegene dat bestand zelf gezipt heeft, dan zou daarbij een fout opgetreden kunnen zijn. Zou je degene die het bestand voor je op WeTransfer heeft gezet mogelijk kunnen vragen het oorspronkelijke bestand opnieuw te zippen en opnieuw voor je op WeTransfer te plaatsen?
Link naar reactie
Ik heb het ook met winrar geprobeerd. Dan zie ik alle bestanden staan, maar ik kan ze nergens opslaan, wat ik ook probeer. Ik geef de directory op of ik probeer met kopiëren en plakken, maar nee.... Met Adl soft uncompressor kan ik wel bestanden naar het scherm kopiëren, maar uitpakken lukt niet. En zo blijf ik in een kringetje ronddraaien. Gerda
Link naar reactie
[quote:1a7681b2af="vxvk"]Ik krijg nu het uitgepakte bestand op dvd. Daarna zal ik het zelf nog eens zippen en unzippen. Kijken of het mij dan wel lukt. Gerda[/quote:1a7681b2af]Op DVD..... is het dan zo'n grote zip... a. Heb je wel voldoende vrije ruimte op de systeemschijf (C-schijf meestal) b. Heb je Windows draaien op FAT32 en is het uitpakte bestand soms groter dan 4GB.....
Link naar reactie
Ja, ik denk wel dat ik voldoende ruimte heb. Ik heb het naar verschillende plekken laten uitpakken. Ik heb twee schijven van 250 gb in mijn notebook en een extra harde schijf van 1 tb. Ik heb de schijven in partities verdeeld en op elke schijf en partities heb ik, logisch natuurlijk, een heleboel ruimte over. Waarschijnlijk is het zipbestand inderdaad zo'n 4 gb. Maar het blijft vreemd dat ik kan zien dat het uitgepakt is, maar dat het nergens weggeschreven is. Dus ook niet op de plek die staat aangegeven. Dat is de standaardplek. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...