Ga naar inhoud

Problemen met word


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of mijn vraag hier past , maar dat zal de moderator me wel duidelijk maken als dat niet zo is. Ik heb een probleempje met het gebruik van word. En dan meer bepaald met het importeren van een foto in een tekstbestand. Ik heb foto's die ik in een word tekstbestand wil invoegen. Ik heb de foto's al verkleind met easyresize tot een 72kb. Het tekstbestand op zich is 170kb. Wanneer ik een met easyresize verkleinde foto nu invoeg in dat tekstbestand en ik sluit het tekstbestand af dan krijg ik de vraag of ik de aangebrachte veranderingen wil doorvoeren. Dat doe ik dan , en wanneer ik de bestandgrootte van het nieuwe word document (met ingevoerde foto) dan opvraag dan krijg ik een bestand van meer dan 8Mb. Hoe kan dat nu , 170kb plus 72kb is 242kb. Hoe is het nu mogelijk dat die grootte van het word document plots tot ongekende hoogte stijgt. Ik moet meerdere foto's in die tekst verwerken en die dan via mail opsturen. U begrijpt dat dit met zulke grote bestanden niet kan. Graag een tip of hint hoe ik dat probleem kan oplossen. Bedankt en beste groeten.
Link naar reactie
Probleem is duidelijk beschreven, echter achtergrondinformatie ontbreekt. Welke Windows- Office versie; welke extensie hebben de afbeeldingen (Bmp; Jpg; Gif; Png)? Indien invoegen via Plakken-Knippen gaat, doe dan via Invoegen->Figuur->Uit bestand->Bladeren naar en probeer de afbeelding als *.gif bestandextensie. Overzetten van het Word-document naar *.pdf geeft ook nog een verkleining en geeft de ontvanger minder mogelijkheden tot wijzigen/gebruiken van de informatie en is ook door niet Office-gebrukers te openen zonder office-hulpjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...