Ga naar inhoud

Backup en synchroniseren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou de fotomappen op mijn pc en laptop graag in sync willen houden maar de fotos op beide systemen lokaal opslaan zodat ik buiten de deur ook bij mijn fotos kan zonder afhankelijk te zijn van internet. Nu wil ik alle fotos best een keer naar de laptop kopiëren maar daarna alleen de wijzigingen. Enig idee welk programma ik daar voor kan gebruiken?
Link naar reactie
[quote:f01dd6ff8f="tomvdlee"]Als ik aan Dropbox denk dan denk ik aan privacy. Houdt met cloud diensten altijd rekening met je privacy gevoelige informatie.[/quote:f01dd6ff8f] Klopt... Dit is altijd een issue... Maar dat is ook als je uberhaupt iets doet op internet. Documenten heb ik derhalve ook in Groove (Sharepoint Workspace) zitten en synchroniseer deze op die manier. Maar voor Fotos is dit ideaal. Ook vanwege de galerie functionaliteit voor de fotos..
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Dropbox is voor mij geen optie. Ik vind het handig om wat documenten tussen mijn werk(laptop), thuispc en Android te delen maar niet om de foto folders tussen mijn laptop en pc in sync te houden. Beide systemen moeten deze foto's als diashow weer kunnen geven, ook als internet niet voor handen is. Bij dropbox is het mij wel eens opgevallen dat er alleen verwijzingen worden doorgezonden en de echte inhoud pas opgehaald wordt bij het openen (de eerste keer dan). Dit is offline niet handig. Ook zipfiles vind ik te veel gedoe en is verre van geautomatiseerd. De optie van Gerben, Allway Sync, was een schot in de roos. Ik moet de details nog even finetunen maar het werkt prima. Precies wat ik zocht.
Link naar reactie
Oja, wat als je cloud account je gegevens kwrijt raakt? Hiermee bedoel ik hoelang back'n zij (evt. gratis) up? Heb je dan zelf nog een back-up? Als je die hebt, waarom dan in de cloud? Of is het toch handiger om je gegevens toch maar thuis te behouden? Blijft grappig dit... ik weet alleen niet of dit ook maar iets met de ham-vraag te maken heeft. DUIDELIJK, ik zit te zwansen, ben 'druk' met 2 verschillende onderwerpen. [b:92a57d9935]Sorry[/b:92a57d9935]! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...