Ga naar inhoud

VirtualBox en activeren van Windows


anoniem

Aanbevolen berichten

In ComputerTotaal nr.11 is een basiscursus Virtuele Computer waarbij gebruik gemaakt wordt van VirtualBox. In het voorbeeld is Windows 8 beta geïnstalleerd in VirtualBox. Ik heb een officiële XP voor PC1 en een Windows 7 voor PC2. Beide uiteraard geactiveerd. Nu wil ik XP (van PC1) in VirtualBox installeren. Hoe gaat het dan met het activeren ? Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat het niet lukt...? Misschien moet men dan bellen met Microsoft ? Thanks = p.s. Las ergens dat VirtualBox wél een snapshot mogelijkheid heeft, terwijl VMWare Player dat niet heeft. =
Link naar reactie
Als je Windows XP in een VirtualBox wilt installeren, dan is daarvoor een extra licentie vereist. Als je geen extra Windows XP licentie hebt, dan kun je deze niet tegelijkertijd op PC1 en in VirtualBox op PC2 geactiveerd hebben. Is die Windows 7 wellicht Professional, Enterprise of Ultimate? Dan kun je [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_XP-modus]Windows XP-modus[/url] gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...