Ga naar inhoud

exchange 2007 outlook anywhere


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met het volgende: Ik heb een windows 2008 DC en een exchange server 2007. Ik zou graag outlook anywhere willen draaien. Nu ben ik al een heel eind op weg waarbij het werkt op één ding na. Ik heb RPC over HTTP geïnstalleerd, outlook anywhere op de server enabled waarbij ik onze host name heb ingevuld. Binnen outlook 2007 worden automatisch de gegevens overgenomen onder de accounts bij het tabblad verbindingen. Als ik nu outlook opstart met de outlook anywhere settings kan ik netjes mail ophalen en mail verzenden maar na een halve minuut krijg ik een certificaat melding autodiscovery.domainname.com bij deze melding krijg ik 3 kruisen en kan ik "ja" "nee" of extra details oproepen. Op het moment dat ik op "ja" klik dan kan ik gewoon verder. Ik zou graag uiteraard deze melding verholpen willen hebben. Als ik dan op de extra detailt klik dan is de certificate issue to "plesk". Dit is echt vaag want ik kan binnen exchange helemaal niets van een eventueel "plesk" certificaat vinden. Heeft iemand een oplossing voor mij Alvast bedankt, Groeten Ramon
Link naar reactie
Outlook probeert door middel van autodiscovery uit te vinden waar je Exchange server zich bevindt. Dit gebeurt in een aantal stappen. De eerste stap is het raadplegen van https://domeinnaam.com/autodiscover/autodiscover.xml. Als hier geen reactie op komt, is de volgende stap https://autodiscover.domeinnaam.com/autodiscover/autodiscover.xml. Zoals ik het nu kan beoordelen komt hier je melding vandaan... Waarschijnlijk staat er dan voor jouw domeinnaam een wildcard in de DNS, in de vorm van *.domeinnaam.com. Het maakt dan niet uit wat je voor .domeinnaam.com neerzet, alles wordt in de DNS omgezet naar het IP-adres in dit wildcard record. Zo ook 'autodiscover.domeinnaam.com'. Wat de beste oplossing zal zijn is het aanmaken van een A-record voor 'autodiscover.domeinnaam.com' die verwijst naar het IP-adres van jouw Exchange server. Daarnaast heb je een SSL certificaat nodig waar je meerdere hostnamen aan kan koppelen: een zgn. SAN certificaat (Subject Alternative Name). De primaire hostnaam op dit certificaat is dan de URL die je gebruikt voor Outlook Anywhere, een van de alternate names is dan 'autodiscover.domeinnaam.com'.
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord. Ik heb autodiscover.domeinnaam.com toegevoegd in de dns maar ik krijg nog jammer genoeg dezelfde melding Ik kwam trouwens *.domeinnaam.com niet tegen. Wat ik wel heb is dat onze interne domeinnaam gelijk is aan onze externe domeinnaam, dus intern domeinnaam.com is gelijk aan extern domeinnaam.com Nu heb ik wel iets gelezen over split DNS, zeg dit jou iets? Ook heb ik even in het certificaat gekeken welke dns namen er gekoppeld zijn en daar stond ook autodiscover.domeinnaam.com. Groeten Ramon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...