Ga naar inhoud

Wat is Android?


anoniem

Aanbevolen berichten

Er verschijnen de laatste tijd steeds meer mobiele telefoons met Android. Nu heb ik begrepen dat Android door Google wordt gemaakt. Maar is de telefoon dan ook meteen een Google-telefoon? Een aantal jaar geleden heb ik een van de eerste Android-telefoons geprobeerd en toen moest ik allerlei dingen uitschakelen om niet door Google 'gevolgd' te worden. Ik had toen het idee dat het aantal mogelijkheden van het toestel ineens veel minder was. Dit maakt dat ik wat achterdochtig ben geworden. Heb ik wel iets aan een Android-telefoon als ik de helft van de mogelijkheden niet kan gebruiken, omdat ik niet afhankelijk van Google wil zijn? De apps vliegen je om de oren en het lijkt alsof die alleen voor Android of de iPhone worden gemaakt. Momenteel heb ik nog een Windows-telefoon. Bestaan hier ook apps voor? Maar in essentie vraag ik mij af wat Android is. Een besturingssysteem waarin allerlei Google-diensten verweven zijn of moet ik het breder zien.
Link naar reactie
Android is een OS voor een mobiele telefoon net zoals iOS voor Apple telefoons en Windows Mobile voor Windows Phones. Elke fabrikant zoals HTC Sense), Samsung zet de distributie naar zijn eigen hand door een eigen distributie uit te brengen. Er zitten natuurlijk eigen services van Google in maar je kan ook eigen dingen gebruiken. Gmail gebruik ik amper. Persoonlijk vind ik Android wel prettig. Apps is een groot voordeel vind ik. Nadeel van dit soort telefoons is dat je niet weet hoe het met je privacy gesteld is. Hierin is Google niet alleen, ik denk dat Apple net zo erg is al dan niet erger. Windows Phone heeft als nadeel, en is daarom niet zo populair denk ik dat er juist niet zo heel veel Apps voor zijn. Door die Apps zijn de Android en Apple's zo populair. Microsoft wil wel maar kan niet heb ik altijd het idee. Interessant linkje: http://tweakers.net/nieuws/77518/ontwikkelaar-maakt-android-app-die-persoonsgegevens-afschermt.html
Link naar reactie
Dit lijkt me wel wat voor je... [img:6eea0f6598]http://www.hebfactor.nl/wp-content/uploads/2010/09/de-meest-eenvoudige-telefoon-johns-phone-1.jpg[/img:6eea0f6598] http://www.johnsphones.com/nl Ik heb nog een paar jaar oude nokia model met nokia's eigen os. Als ik een nieuwe nodig heb ga ik eerst kijken of ik een eenvoudige non-smartfoon kan vinden. Ik heb een tablet met android en daar staan geen persoonlijke gegevens op om dezelfde redenen die jij aangeeft. Met apps zijn er te weinig mogelijkheden om datagraaien aan te passen. Je krijgt enkel een overzicht waar de app toegang tot heeft en dan kun je ja of nee klikken. Dat is wat mij betreft te weinig.
Link naar reactie
De beschrijvingen bij het downloaden van apps zijn wel heel mager. als je een app download die toegang heeft tot je telefoonboek kun je de sigaar zijn omdat alle nummers naar een russische server worden gestuurd die de nummers doorverkoopt. maar het kan ook zijn dat de app je telefoonboek gewoon nodig heeft om bijv. (laat maar, ik heb geen voorbeeld)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:5884ecf007="gwbonline"]De Johns Phone is een mooi toestel. Hij mist alleen één functie die ik wel gebruik: sms. Bestaan er simpele telefoons die dat wel kunnen? Bellen en sms zijn voor mijn in principe de enige voorwaarden.[/quote:5884ecf007] Volgens mij hoort dit draadje thuis onder "Hardware", maar goed: Waarom dan niet een hele simpele Nokia aangeschaft? Voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik ben ook redelijk antiek met mijn Nokia 3310 (Classic): bellen, sms, Bluetooth (handig voor in de auto), FM (stereo)radio en soms een foto'tje. Alles wat ik wil. Internetten en mailen doe ik thuis wel.... Maar als je voor heel erg "basic" wil gaan, dan is er in een thuiszorgwinkel (of bij een betere telefoonboer) echt wel wat te vinden.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Privacy, iedereen heeft het erover maar waarom? Wat heb je dan zo angstvallig geheim te houden? Via je pinpas, zorgverzekering en surfgedrag (juist thuis) is alles al over je te vinden. Zeker door de overheid en/of justitie. Je hebt ook zeker geen hotmail, Facebook, hyves? Ik vind dat het woord privacy inmiddels een redelijk overgewaardeerd goed is. Valse veiligheid.
Link naar reactie
[quote:0e88fe7f49="Lord Wodan"]Privacy, iedereen heeft het erover maar waarom? Wat heb je dan zo angstvallig geheim te houden? Via je pinpas, zorgverzekering en surfgedrag (juist thuis) is alles al over je te vinden. Zeker door de overheid en/of justitie. Je hebt ook zeker geen hotmail, Facebook, hyves? Ik vind dat het woord privacy inmiddels een redelijk overgewaardeerd goed is. Valse veiligheid.[/quote:0e88fe7f49] Ik snap best dat privacy niet meer is wat het was maar laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen. Laat de overheid niet voor mij bepalen. Zet jij dan maar gelijk al je gegevens hier even neer zoals je pincode, salarisgegevens, creditcardgegevens enzovoort als je er toch geen moeite mee hebt. Prima als je daar zelf geen probleem mee hebt maar anderen hebben hier wel moeite mee. En dan zo'n opmerking van "ik heb toch niets te verbergen" Prima voor jou maar dat is geen reden om je pricacy voor op te geven. Wat er vroeger in de DDR gebeurde gebeurt nu hier en vroeger sprak men daar schande van en is het in één keer normaal. De DDR zou smullen van de mogelijkheden die er nu zijn.
Link naar reactie
[quote:c7a1bfbf3d="Lord Wodan"]Privacy, iedereen heeft het erover maar waarom? Wat heb je dan zo angstvallig geheim te houden? Via je pinpas, zorgverzekering en surfgedrag (juist thuis) is alles al over je te vinden. Zeker door de overheid en/of justitie. Je hebt ook zeker geen hotmail, Facebook, hyves? Ik vind dat het woord privacy inmiddels een redelijk overgewaardeerd goed is. Valse veiligheid.[/quote:c7a1bfbf3d] Ik ben af en toe verbaasd over de naïviteit waarmee mensen omgaan met het afschermen van hun "omgeving". Hebben zij echt geen idee wat er via allerlei (a-)social media en andere zaken (smartphones) aan elkaar gekoppeld wordt? Als het aantal gegevens dat verzameld wordt maar groot genoeg is en gecombineerd wordt, valt er meer over je te weten te komen dan je waarschijnlijk in de gaten hebt en je in een later stadium misschien lief is. Voorbeelden hiervan ('leuk' fotootje, een sterk verhaal, op Hyves/facebook, met als gevolg geweigerd voor een baan of erger nog, ontslag) zijn er al genoeg geweest. Hoewel ik gebruik maak van internet (en ik heb geen 'smart'-phone, maar gewoon een telefoon-telefoon, weet je nog? zo'n ding met een toetsenbord waar je door praat en waar iemand terugpraat als je eenmaal verbinding hebt :D ) doe ik toch zo veel mogelijk moeite om mezelf af te schermen ook al besef ik maar al te goed dat dat niet voor 100 procent mogelijk is. Ik ben niet gediend van reclame en al zeker niet van reclame die "aangepast is aan mijn wensen om mij zo goed mogelijk van dienst te zijn". Uit andere postings heb ik begrepen dat sommigen het plezierig vinden om reclame te kijken/ontvangen. Ik haat reclame. Als ik een bepaald iets wil hebben dan ga ik zelf wel zoeken/vergelijken en zal me zeker niet verlaten op een of andere achterlijke reclameboodschap. En ja ik twitter niet, heb dus geen gmail, hotmail en ben niet vertegenwoordigd op een van de "social media" die ik trouwens steevast Asocial media noem en betalen doe ik zo veel mogelijk kontant. Mijn telefoon staat uit als ik reis en hem niet nodig heb. Familie en vrienden weten dat en sturen dus als het nodig is een SMS-je, ook al omdat ik nog al eens in gebieden zit waar gewoon geen ontvangst mogelijk is (jaaaa, dat bestaat nog, gebieden waar geen mobiele telefoon beschikbaar is en het zal je af en toe verbazen waar dat zo is). En ten aanzien van de (a-)social media, vanaf mijn systeem kun je niet eens op bijv. Facebook komen. Dat spul is bij mij geblokkeerd. Maar, ieder zijn meug...je mag me gerust ouderwets en niet meer van deze tijd noemen.....ik zit daar niet mee.
Link naar reactie
Gelukkig! Ik dacht al dat ik antiek aan het worden was! Ik Twitter niet, doe niets met Hyves, Facebook e.d. en behoor vermoedelijk tot het laatste groepje dat geen Hotmail of Gmail account heeft. Aan reclames heb ik ook de pest, zelfs zodanig dat ik ogenblikkelijk aan het zappen sla als er weer zo'n blok verschijnt. En toch ben ik best wel gelukkig.... :wink:
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...