Ga naar inhoud

I.E. (8) met onvolledig beeld


anoniem

Aanbevolen berichten

Een poging om met mijn desktop / XPpro een recentere versie op te halen voor I.E. is een fiasco. Aangezien ik een Engelse XP heb kan ik van http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie-8 alleen maar de Engelse versie ophalen: de Nederlandse wordt niet geaccepteerd.Op zich is dat geen probleem. Na installatie zie ik dan als beloning dit scherm: [img:60166e71f8]http://i54.tinypic.com/2m79jex.jpg[/img:60166e71f8] dus zònder de werkbalk met "bestand/bewerken/beeld/favorieten/extra en help. Wàt ik ook R-klik of zoek: niet te vinden. Een her-install hielp ook al niet. Nu is FF wel mijn standaardbrowser, maar af en toe gebruik ik I.E.nog wel eens. En met de regel "Optimized for Bing en MSN" ben ik ook niet blij.
Link naar reactie
Dit is een probleem wat al wat vaker voorbij is gekomen. Een oplossing voor dit probleem kan van 2 kanten komen. In veel gevallen wordt dit probleem namelijk veroorzaakt door een verouderd Norton Antivirus pakket. Een tip is dan ook om uw Norton-client ( Indien geinstalleerd) te updaten. Een andere manier om dit probleem op te lossen is om het gebruikte Windows thema te veranderen. Dit probleem komt namelijk voor wanneer het Klassieke Windows thema gebruikt wordt in combinatie met Norton. [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-xp/help/setup/personalize-windows-xp[/url]
Link naar reactie
[quote:240d14e962="f.j.stols"][...] zònder de werkbalk met "bestand/bewerken/beeld/favorieten/extra en help. Wàt ik ook R-klik of zoek: niet te vinden. [/quote:240d14e962]Heb je wel de juiste mogelijkheid om de Menubalk te tonen geprobeerd? [u:240d14e962]klik (in IE) de linker Alt-toets[/u:240d14e962]. Vervolgens kun je via Beeld, Werkbalken de Menubalk dan eventueel zelfs constant tonen, als je dat prefereert, door een vinkje te zetten voor Menubalk. [b:240d14e962][u:240d14e962]Correctie[/u:240d14e962]:[/b:240d14e962] Dat laatste is niet van toepassing op IE8, zo ontdekte ik, maar op IE9. Voor IE8 geldt: Toon met de linker Alt-toets de Menubalk > en controleer vervolgens onder Tools > Toolbars > of daar Menu Bar wel is aangevinkt, en vink die zo nodig aan.
Link naar reactie
[quote:a0c91ace4f="f.j.stols"][...] En met de regel "Optimized for Bing en MSN" ben ik ook niet blij. [/quote:a0c91ace4f]Ik ken dat verschijnsel niet. Maar je zou eens onder Tools, Manage Add-ons kunnen kijken, of Bing daar wellicht ingeschakeld staat onder Search Providers, en of Bing en MSN mogelijk tevens te vinden en ingeschakeld zijn onder Accelerators en/of Toolbars and Extensions, en ze dan vervolgens naar wens uitschakelen.
Link naar reactie
[quote:d4f321866a="f.j.stols"]En met de regel "Optimized for Bing en MSN" ben ik ook niet blij.[/quote:d4f321866a] Dat heet dus een aangepaste titelbalk in Internet Explorer. Bij mij stond daar "Internet Explorer, u aangeboden door Dell". Klopt, ik heb een Dell pc, maar ik hoefde daar niet per se steeds aan herinnerd te worden. Je kunt de tekst in de titelbalk van Internet Explorer zelf aanpassen. Dat kan op verschillende manieren. Ik heb destijds (voor zover ik me kan herinneren) gebruik gemaakt van de aanwijzingen op deze website: [url]http://forums.techarena.in/vista-help/753239.htm[/url]. En ik koos daarbij toen de tweede oplossing, van JimR. Wil je het in het Nederlands, kijk dan hier:[url]http://www.websonic.nl/pctips/internetexplorer7/ie_naamintitelbalkaanpassen.php[/url]. Scroll helemaal naar beneden op die site voor de aanpassing in het register.[/url]
Link naar reactie
[quote:24956b75b2="porrelaar"]Dat heet dus een aangepaste titelbalk in Internet Explorer. Je kunt de tekst in de titelbalk van Internet Explorer zelf aanpassen. [...] [/quote:24956b75b2]Dank je, porrelaar, zeer leerzaam. Ik wist dat dat bestond, zo'n aangepaste titelbalk in IE, maar ik was het vergeten. Zelf heb ik een naar eigen wensen samengesteld systeem, dus zonder dat soort geintjes van een fabrikant, en daarnaast heeft eerder die titelbalk van IE7 en IE8 nooit werkelijk mijn aandacht gehad en IE9 heeft niet meer zo'n titelbalk. Nu vraag ik me nog wel af hoe of door wie de IE-titelbalk van topic-starter f.j.stols precies is aangevuld met dat "optimized for Bing en MSN". Stond dat er eerder niet? Is dat dan meegekomen met de recente IE8 installatie?
Link naar reactie
In de eerste plaats: de balk met "File,Edit,Favorites,Tools & Help is weer terug. Mogelijk na een hèr-install van I.E.8 (I.E.7 nog geprobeerd: gaf alleen niet werkende icoontjes op bureaublad...). Als ik op de Alt-toets klik is het verschil: wèl of geen streepjes onder de eerste letters van File,Edit etc. Dat heeft voor- en nadelen. Hoe ik aan die Bing-reclame kom: waarschijnlijk meegekomen met een IE 8. Overigens heb ik daar weinig last van, maar blijf wel zoeken hoe ik dat weg kan krijgen. Iedereen tot zover weer veel dank!
Link naar reactie
[quote:96f1d7b5ec="f.j.stols"]In de eerste plaats: de balk met "File,Edit,Favorites,Tools & Help is weer terug. [/quote:96f1d7b5ec]Ha, mooi voor je, dat de Menubalk (Menu Bar) terug is. Ikzelf had in IE8 genoeg aan de Opdrachtbalk (Command Bar). Mocht je de Menubalk nog eens kwijtraken in IE8, en 'm terug willen, controleer dan door met linker Alt-toets de Menubalk te tonen > en vervolgens onder Tools > Toolbars > of daar Menu Bar wel is aangevinkt, en vink die zo nodig aan. N.B. Mijn eerdere uitleg met Alt > Menu Bar > View > Toolbars > Menu Bar, was niet van toepassing op IE8 zo ontdekte ik, maar op IE9. [quote:96f1d7b5ec="f.j.stols"]Hoe ik aan die Bing-reclame kom: waarschijnlijk meegekomen met een IE 8. Overigens heb ik daar weinig last van, maar blijf wel zoeken hoe ik dat weg kan krijgen. [/quote:96f1d7b5ec]Als je die tekst niet wegkrijgt door items uit te schakelen onder "Manage Add-ons", zoals ik eerder als 'probeer-mogelijkheid' aangaf, [b:96f1d7b5ec]dan lijkt me dat van toepassing is wat porrelaar aangaf[/b:96f1d7b5ec], en dat je in Windows XP Professional een aanpassing kunt maken via de [b:96f1d7b5ec]Group Policy Editor[/b:96f1d7b5ec], via uitvoeren van [b:96f1d7b5ec]gpedit.msc[/b:96f1d7b5ec], zoals beschreven in porrelaars ene link, in het [b:96f1d7b5ec]Nederlands[/b:96f1d7b5ec]: [url]http://www.websonic.nl/pctips/internetexplorer7/ie_naamintitelbalkaanpassen.php[/url] Hier de [b:96f1d7b5ec]Engelstalige terminologie:[/b:96f1d7b5ec] Run gpedit.msc > Group Policy Editor > User configuration > Windows settings > Internet Explorer maintenance > Browser user interface > Browser title. Onder Browser title haal je een ongewenste titel weg en laat je het vakje vervolgens blanco, of kies je eventueel een eigen tekst.
Link naar reactie
tussentijds verslagje: de zoektocht in het register gaf alsmaar de mededeling dat er al een "Window Title"was. Toen ik die vlak er bovenvond bij de letter W heb ik de woorden Bing en MSM uitgepoetst. Na herstart waren die wel weg, maar de oude toestand zoals het plaatje in mijn eerste post was weer terug. Toch denk ik dat ik op de goede weg ben, en ik moet je laatste antwoord nog bestuderen!
Link naar reactie
@ f.j.stols, Ja, de methode via het register zou inderdaad ook moeten kunnen. Ik kan zo gauw niet overzien waardoor het probleem weer is teruggekomen. Waarom ik specifiek de methode via de Group Policy Editor aanstipte, dat is omdat Group Policy Editor onder XP Pro beschikbaar is, en je daarmee de rechtstreekse aanpassing via het register niet nodig hebt.
Link naar reactie
Alles lijkt nu goed: in de blauwe balk van I.E.staat alleen "Google Windows Exlorer"( na 2e aanpassing via register) ; de Add-ons van IE had ik al eerder bekeken en inderdaad die v..... Ask en MSM weg gedaan. Wel heb ik voor de zoveelste keer I.E. 8 gedé- en geïnstalleerd. Ik blijf duimen.Ik vond het een leerzaam item: iedereen veel dank.FJS
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...