Ga naar inhoud

Windows 7 home premium 64b + Nero 9 essentials : smerige bug


anoniem

Aanbevolen berichten

Recentelijk van windows XP sp3 overgestapt naar Window7 home premium upgrade van XP. PC met nieuwere Sony Optiarc AD7240S branders. Voor maken van CD's was de bij de branders geleverde Nero9 essentials in gebruik, als beheerder geïnstalleerd, EN geupdate van een speciaal van Nero.com gekochte update schijf. Ik gebruik de overige toeters en bellen uit de volledige NERO versie niet, ontwerp drukwerk in andere software. -Job- Voor de zangvereniging uit MP3 bronbestnden 8 normale oefen CDs samengesteld. Per versie één master gemaakt. Een enkele (directe, zonder mirrobetsand gemaakte) kopie van de master is OK. Na inschrijving per versie een klein aantal kopiën gemaakt, dus van de master eerst een .nrg bestand en daar kopiën van gebrand. Steekproefgewijs kwaliteit en afspeel controle via de PC, EN in de Panasonic BlueRay speler in de huiskamer: probleemloos. Maar een oude Philips CDspeler herkende de index niet, speelde niet (eindelijk na 20jaar kapot?). Maar: een daartoe nieuw aangeschafte Stanton S.300 DJ-CDspeler speelde eveneens niet af !?!?! Nieuwe mirrorbestanden maken en branden hielp niet -> 50 mooi bedrukte CD's weggooien. =-> Conclusie : <-= de onder Windows7 in Nero9 gecreërde image bestanden zijn corrupt of Windows7 kan er niet mee overweg. Nero.com waarschuwt daar niet voor. Nero11 trial (W7 compatible beweert mendaar) gedownload. Nieuwe .nrg bestanden aangemaakt. Kopiën zijn nu WEL op CDspelers afspeelbaar. --Vraag--: Waar kan ik een nieuwe losse NERO11 essentials kopen? Nico.
Link naar reactie
Het kan misschien ook wel liggen aan de gebruikte schijfjes? Niet elk merk is even goed. Aan de andere kant doen ze het wel weer met een trial versie van Nero 11. Er zijn bovendien ook genoeg gratis alternatieven voor het kopieren van een CD. Voor hele goede kwaliteits kopieën van CD's gebruik ik Exactaudiocopy. http://tweakers.net/meuktracker/26616/exact-audio-copy-10-beta-3.html Hele goede freeware brandprogramma's zijn Imgburn en Infrarecorder http://infrarecorder.org/ http://www.imgburn.com/ Doen niet onder voor Nero en als je de overige programma's van Nero toch niet gebruikt. Anders kan je nog Nero Burning Rom los kopen, hier: http://www.nero.com/eng/nero-burning-rom11-overview.html
Link naar reactie
Hallo, bedankt voor je rectie. Een directe kopie masterCD -> CD-R van dezelfde Philips printables werkte wel, en Philips beweert op de backcard juist dat deze CDs zeer breed compatible zijn. In Nero diskspeed was de kwaliteitsfactor 95 of hoger, prima dus. NB: een zeer slechte 10 jaar oude CD (van iemand gekregen, kwaliteit NUL) speelde wel op de CDspeler. Het ligt dus niet aan deze schijven en spelers. Bij Nero.com kan ik geen essentials versie vinden. Zoeken bij voormailge leveranciers (Nierle.nl): noppes. Ik ga niet nog eens poen uitgeven voor iets wat ik niet gebruik (moet ik wel doen bij schijven: BUMA/STEMRA betalen terwijl ik geen schijven kopieer. Ik maak alleen eigen opnames, en het koor betaalt al via de bond rechten op de partituren!). Ik zie er van komen dat ik weer een nieuwe brander aan moet schaffen met nersie 11 essentials. Dan heb ik tenminste wat voor mijn geld, en kan een vorige verkopen. Met welke van de door jou genoemde pakketten kan ik ONDER WINDOWS7 uit een aantal WAV files een CD samenstellen, liefst inclusief CD tekst, dan een ISO bestand maken en daaruit branden? Heb je het afspelen daarna ook getest op een normale CDspeler? Nico.
Link naar reactie
Als je geen heffing aan Buma wil betalen moet je je schijfjes bij Bigdennis kopen. Vroeger kon je ze ook bij Opus bestellen maar die verkopen geen schijfjes meer. Als je de beste kwaliteit CD's wil hebben neem dan Verbatim of JVC. Alle door mij genoemde software werkt onder Windows 7. Bij mij werken die programmatjes goed en de CD's die eruit komen kan ik op alle CD spelers afspelen, geen enkel probleem. Exactaudiocopy is een rip programma voor CD's en is zo'n beetje de beste die er is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...