Ga naar inhoud

Bluescreen bij het opstarten


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, vandaag wilde ik een netbook formatteren en er windows XP terug op installeren, maar nu ik hem terug opstart kom ik altijd in een bluescreen met de volgende error uit: "Het ACPI-bios in dit systeem komt niet volledig overeen met de ACPI-specificatie." foutcode: 0x000000A5 Aangezien de netbook geen CD-romdrive heeft, heb ik een externe CD-drive gebruikt om dit te doen, na wat opzoekwerk heb ik gevonden dat dit mogelijk de oorzaak van het probleem kan zijn. Weet iemand hier een oplossing voor?
Link naar reactie
De exacte beschrijving van die foutmelding wordt beschreven op de volgende Microsoft site: [url]http://support.microsoft.com/kb/314830/nl[/url] Wellicht kunt u wat meer informatie geven over uw netbook? Info zoals merk + type. Wellicht is deze informatie bekent bij de fabrikant en zijn er aanvullende stappen en/of informatie beschikbaar.
Link naar reactie
Hey, bedankt voor de snelle reacties! Ik had die pagina van microsoft al tegengekomen, en heb de F7 toets nu geprobeerd. Hij begint daarna allerlei bestanden te laden, waaronder de hardware abstraction layer, waar het om gaat, maar botst daarna weer op een andere bluescreen: "controleer de computer op virussen. verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.". foutcode: 0x0000007B Maar, ik zou niet weten hoe ik die controles moet doen als ik niet kan opstarten, hetzelfde met die CHKDSK /F, of met die Everest?
Link naar reactie
[quote:64ac3b19be="MicrosoftHelpt"] Wellicht kunt u wat meer informatie geven over uw netbook? Info zoals merk + type. Wellicht is deze informatie bekent bij de fabrikant en zijn er aanvullende stappen en/of informatie beschikbaar.[/quote:64ac3b19be] Dat kan je vinden met everest. Misschien helpt het om Windows opnieuw te installeren, dan kan je chkdsk/F doen.
Link naar reactie
U heeft het over de error: 0x0000007B. Dit kan in veel gevallen veroorzaakt worden door een beschadiging in de harde schijf. Anderzijds kan dit veroorzaakt worden door foutieve communicatie met de SATA / RAID controller. Windows XP Heeft geen / beperkte ondersteuning voor SATA / RAID controllers. In geval van een netbook hebben we het over een SATA controller. Heel vaak kan dit probleem gepasseerd worden door een instelling in de BIOS te wijzigen. Waar u dit in de BIOS kunt vinden is per systeem verschillend. Echter kunt u eens zoeken naar een instelling wat betreft SATA / AHCI. U kunt deze instelling wijzigen en dan nogmaals proberen de installatie van Windows XP uit te voeren. Wanneer XP geinstalleerd en geupdate is, kunt u deze BIOS instelling weer terugveranderen naar de originele waarde.
Link naar reactie
Het gaat over een HP 2133 netbook! En ben uiteindelijk in het herstelcontrolescherm geraakt, waar ik dus die CHKDSK eens heb geprobeerd, met /p en /r, want /f is een ongeldige parameter blijkbaar. Bij chkdsk komt er als tekst op "het volume lijkt in orde te zijn en is niet gecontroleerd, gebruik /p om toch te controleren". Maar dit geeft verder geen foutmeldingen, dus lijkt me in orde? Ik heb voor te testen eens geprobeerd om op te starten via een cd van windows 7, en geeft dan ook een error met o.a "a recent hardware or software change might be the cause" tussen. Ik gok dus dat die externe cd-drive er iets mee te maken heeft, maar de netbook heeft er zelf geen dusja..
Link naar reactie
Probeer het eens zonder dat er een apparaat aangekoppeld is. Dus geen externe opslag, cd-romdrive(en zeker niet met cd) enz. Als dat niet helpt, probeer dan eens de PartedMagic live cd(of USB-stick, in jouw geval), daarmee kun je de hardeschijf checken, repareren, bestanden herstellen(en soms ook hele partities) en meer. www.partedmagic.com
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...